| کد خبر: 141447 |

◄ وعده‌ای که محقق نشد/ راه‌اندازی خط چهارم قطار حومه‌ای تهران- گرمسار تا پایان خرداد

تلاش می‌کنیم سهم قطار حومه‌ای در اطراف شهرهای بزرگ افزایش دهیم، در این راستا در مسیر تهران_ گرمسار دو خط افزوده شد و خط سوم و چهارم تا پایان خرداد راه‌اندازی می‌شود، خط سوم و چهارم در مسیر تهران_ کرج و قطار حومه‌ای در مسیر مشهد_ نیشابور نیز راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن عنوان کرد: تلاش می‌کنیم سهم قطار حومه‌ای در اطراف شهرهای بزرگ افزایش دهیم، در این راستا در مسیر تهران_ گرمسار دو خط افزوده شد و خط سوم و چهارم تا پایان خرداد راه‌اندازی می‌شود، خط سوم و چهارم در مسیر تهران_ کرج و قطار حومه‌ای در مسیر مشهد_ نیشابور نیز راه‌اندازی می‌شود.

در خبری که ایسنا اول اردیبهشت منتشر کرد، سعید محمدزاده در حاشیه نشست ماهانه مدیران راه‌آهن کشور در مشهد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه برقی‌کردن قطار تهران_ مشهد دو میلیارد دلار هزینه دارد، افزود: مهم‌ترین موضوع در امر خرید، بحث اعتبار است. خوشبختانه قرارداد این پروژه بین ایران و چین منعقد شده است، مشاور و مدیر پروژه کار خود را آغاز کردند. درباره تامین مالی پروژه ۱۷۰ کامنت با طرف چینی داشتیم و فقط دو کامنت مانده که امیدواریم در هفته آینده به نتیجه برسیم. هزینه پروژه از محل وام دولتی کشور چین تامین خواهد شد از آنجا که در سفر رئیس جمهوری چین به ایران درباره این وام صحبت شده است.

محمدزاده توجه مبسوط به قطارهای حومه‌ای را یکی از رویکردهای دولت یازدهم در برنامه‌ریزی‌ها دانست و افزود: تلاش می‌کنیم سهم قطار حومه‌ای در اطراف شهرهای بزرگ افزایش دهیم، در این راستا در مسیر تهران_ گرمسار دو خط افزوده شد و خط سوم و چهارم تا پایان خرداد راه‌اندازی می‌شود، خط سوم و چهارم در مسیر تهران_ کرج و قطار حومه‌ای در مسیر مشهد_ نیشابور نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش ریل در این دولت انجام شد، گفت: در کل کشور دو هزار کیلومتر فقط به منظور راه‌اندازی خط دوم، سوم و چهارم در مسیرهای مختلف به شبکه ریلی افزوده شد. باهدف رفع گلوگاه‌ها در بخش بار، پروژه خط دوم مسیر بافق_ اصفهان آغاز شد و در مسیر اهواز_ بندر امام(ره) ریل‌گذاری انجام شد و در اهواز _ اندیمشک ریل‌گذاری انجام خواهد ‌شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.