| کد خبر: 140798 |

◄ مرور وعده‌های 6 ماهه مدیرعامل مترو تهران

بازخوانی وعده‌های 6 ماه گذشته مدیرعامل مترو تهران نشان می‌دهد هابیل درویشی از اول دی ماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال هفت وعده داده است که مهمترین آن «مسافرگیری ایستگاه مترو فرودگاه امام در اوایل سال 96» بوده است.

تین نیوز

 بازخوانی وعده‌های 6 ماه گذشته مدیرعامل مترو تهران نشان می‌دهد هابیل درویشی از اول دی ماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال هفت وعده داده است که مهمترین آن «مسافرگیری ایستگاه مترو فرودگاه امام در اوایل سال 96»  بوده است. فهرست وعده‌های درویشی به شرح زیر است: 

1- کاهش سرفاصله قطارهای خط 3 مترو تا پایان تیر 96

مدیرعامل مترو تهران 29 خرداد از کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط سه مترو تا یک ماه آتی خبر داد. هابیل درویشی در گفت وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه‌های خط سه مترو با بیان اینکه با افتتاح ایستگاه شهید محلاتی پرونده ساخت ایستگاه‌های خط سه بسته شد، گفت: خط سه شمال و جنوب تهران را به یکدیگر متصل می‌کند و از این خط تنها ایستگاه اقدسیه هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته که امیدواریم تا دو ماه آینده این مهم نیز با تکمیل مجتمع ایستگاهی‌اش مورد بهره برداری قرار گرفته و با افتتاح ایستگاه اقدسیه پرونده خط سه به طور کامل بسته خواهد شد.

وی در مورد سرفاصله زیاد حرکت قطارهای خط سه نیز با ارائه خبر خوشی به شهروندان گفت: تا یک ماه آینده با تکمیل زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده سرفاصله حرکت قطارها به ۵ تا ۸ دقیقه خواهد رسید و مشکل زمان طولانی "هدوی" رفع خواهد شد.

درویشی همچنین در مورد اتصال خط یک و سه مترو در نیمه شمالی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها در خصوص توسعه مترو تهران اتصال خط سه و یک از قسمت شمال است، گفت: اتصال خط سه و یک مترو با هدف تسهیل در رفت و آمد دسترسی ساکنان شمال شهر به اقصی نقاط شهر در دستور کار گسترش قرار دارد و برهمین اساس این ایستگاه‌ها از نوبنیاد به سمت نیاوران و از شهید باهنر تا میدان قدس ادامه مسیر می‌کند و با احداث این ایستگاه‌ها روند اتصال خط سه به خط یک انجام می‌شود.

 

2- بهره‌برداری از مترو فرودگاه امام؛ به زودی

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به تکمیل ۳۲ کیلومتر از خط فرودگاه امام(ره) گفت: به زودی این خط به بهره‌برداری می‌رسد و مردم به راحتی از میدان تجریش به فرودگاه امام (ره) خواهند رفت.

بر اساس خبری که 27 خرداد در تین‌نیوز منتشر شد،  هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه شهید محلاتی که آخرین ایستگاه خط ۳ محسوب می شد، گفت: زمانی تحقق کاهش فاصله شمال و جنوب دور از ذهن بود، اما امروز با خط ۳ این اتفاق افتاده است و مردم از کمربندی آزادگان و ایستگاه اسماعیل آباد به شمال تهران می رسند.

3- بهره‌برداری از ایستگاه پرند در صورت تامین اعتبار دولت، در ۶ ماه نخست سال ۹۶ 

مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص آخرین وضعیت ایستگاه های مترو، گفت: ایستگاه پرند در صورت تامین اعتبار دولت، در ۶ ماه نخست سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

در خبری که 7 اسفند در تین‌نیوز  به نقل از مهر، منتشر شد، هابیل درویشی در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خط مترو پرند، اظهارداشت: 400 میلیارد تومان برای تکمیل خط پرند اعتبار نیاز داریم و و منابع آن با وجود آنکه از سوی دولت پرداخت نشد و منابع آن با وجود آنکه از سوی دولت پرداخت نشد از سوی شهرداری تامین اعتبار شد که پس از تامین اعتبار از سوی دولت هزینه های انجام شده جایگزین می‌شود.
 
4- مسافرگیری ایستگاه مترو فرودگاه امام در اوایل سال 96
وی از بهره‌برداری از ایستگاه مترو فرودگاه امام(ره) خبر داد و افزود: این ایستگاه اوایل سال 96 مسافرگیری خواهد کرد.
درویشی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود پیشرفت بالای 90 درصد به خط 7 هنوز شاهد افتتاح هیچ ایستگاهی از این خط نیستیم، گفت: بهره برداری از ایستگاه‌های مترو نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد و هیچ وقت تمامی ایستگاه‌های یک خط همزمان به بهره برداری نمی رسد بلکه باید ماه به ماه هر ایستگاه تست سرد و گرم شود و سپس به زیر بار رود.
 
مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه فاز نخست خط 7 که انجام تست های سرد و گرم است ماه آینده انجام خواهد شد، افزود: خط 7 مترو، ایستگاه فرودگاه امام و فاز یک خط 6  تا نیمه اول سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.  
 
5- بهره‌برداری کامل از خطوط 6 و 7 مترو در سال96 

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: خطوط 6 و 7 مترو در سال96 به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

بر اساس خبری که 27 بهمن در تین‌نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، منتشر شد، هابیل درویشی در حاشیه بازدید از خط 7 مترو تهران با اشاره به اینکه ریل‌گذاری ایستگاه‌ها به اتمام رسیده است، گفت: در ابتدای بهره‌برداری از خط 7 مترو بعضی از ایستگاه‌ها برای تکمیل تجهیزات عبوری خواهند بود.
 
مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره ایستگاه‌هایی که در فاز نخست مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد،‌ افزود: ایستگاه‌های محمدیه، بریانک، کمیل، رودکی، نواب صفوی در فاز اول به بهره‌برداری می‌رسند و 2 ایستگاه هلال‌احمر و تقاطع مولوی و ولی‌‌عصر (عج) به صورت ایستگاه‌های عبوری هستند.
 
درویشی درباره افتتاح کامل خط 7 مترو، گفت: خطوط 6 و 7 مترو در سال96 به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

6- بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده خط 3 مترو در ماه‌های آتی

مدیرعامل شرکت مترو از بسته شدن پرونده بهره برداری ایستگاه‌های باقیمانده خط 3 مترو در ماه‌های آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، هابیل درویشی 16 بهمن در مراسم افتتاح ایستگاه مترو میدان هروی  با بیان اینکه امروز صد و هفتمین ایستگاه مترو افتتاح می‌شود، گفت: هر ایستگاه 130 میلیارد تومان هزینه دارد و به زودی پرونده ایستگاه‌های خط 3 نیز بسته می‌شود و در روزهای آینده نیز ایستگاه میدان ولیعصر که یکی از زیباترین ایستگاه‌ها است با هفت طبقه و 45 هزار متر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه خطوط 6 و 7 و فرودگاه امام خمینی (ره) با قوت پیش می‌رود و امیدواریم در ماه‌های آینده به بهره برداری برسد، افزود: ساخت همزمان 100 کیلومتر مترو یکی از بزرگترین کارهایی است که در دنیا در حال انجام است.

وی همچنین افزود: بر اساس طرح‌های جدیدی که معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرده است از این پس در کنار ایستگاه‌های مترو ایستگاه تاکسی و اتوبوس نیز تعبیه خواهد شد تا مردم به راحتی در شهر تردد کنند.

7- راه‌اندازی خطوط 6 و 7 مترو تا پایان سال 

مدیر عامل شرکت مترو تهران از راه‌اندازی خطوط 6 و 7 مترو تا پایان سال خبر داد.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، هابیل درویشی 18 دی ماه اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی کارکنان مترو، سعی داریم تا خطوط  6، 7 و فرودگاه امام (ره) در سال 95 به بهره برداری برسد تا شهروندان بتوانند از این حمل‌ونقل زیرزمینی و به دور از ترافیک بهره‌مند شوند.
 وی ضمن تشریح وضعیت موجود خطوط 6، 7 و فرودگاه امام (ره)صریح کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم خطوط ،6، 7 و فرودگاه امام (ره) را در سال جاری راه اندازی کنیم و در این راستا از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد تا این مهم محقق شود.
 مدیرعامل شرکت ساخت مترو تهران با اشاره به این نکته که، اهتمام شرکت مترو و کارکنان آن بر این است تا این خطوط در سال جاری راه اندازی شود و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌های ساخت تونل و ایستگاه‌ها انجام شده و فراهم آوردن تجهیزات و نصب آن‌ها بخش پایانی کار است که در حال انجام آن هستیم.
 
 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.