| کد خبر: 93337 |

۱۷ بزرگراه کشور آزادراه می‌شود / برنامه‌ریزی برای تبدیل ۱۳ بزرگراه به آزادراه

تین‌نیوز| مدیرکل دفتر مشارکت ها و جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی از تحول در آزادراه‌های کشور‌ خبر داد و گفت: ۱۷ بزرگراه کشور به طول ۳۰۹۳ کیلومتر به آزاد راه تبدیل می‌شوند.
 

مهدی حیدری با بیان اینکه امکان تبدیل بزرگراه به آزادراه در مسیرهای دارای توجیه فنی و اقتصادی میسر می‌شود، گفت: پس از تصویب تبصره ۶ قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور، این وزارتخانه توانست طی سه ماه این قانون را به مرحله اجرا بگذارد.

وی با اعلام خبر اینکه در قالب توسعه و تکمیل شبکه آزادراهی کشور فراخوان عمومی شناسایی سرمایه‌گذران برای تبدیل ۴بزرگراه کشور به آزادراه منتشرشده است، تصریح کرد: مهلت فراخوان مذکور برای احداث هزار و ۱۵۲ کیلومتر آزادراه تا یازدهم تیرماه است.

حیدری توضیح داد: براین اساس بزرگراه نایین - اردستان- اردکان- یزد- انار به طول ۳۸۰ کیلومتر، بزرگراه اهواز-اندیمشک به طول ۱۳۵ کیلومتر، بزرگراه بندرعباس – سیرجان- انار به طول ۵۱۰ کیلومتر و بزرگراه باغچه – تربت حیدریه به طول ۱۲۷ کیلومتربه آٰزادراه تبدیل خواهند شد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه آزادراه‌ها به دلیل کیفیت سرعت و استانداردهای ایمنی از اهمیت بالایی دربخش حمل و نقل جاده‌ای، ترانزیت و کاهش سوانح برخورداراست، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای ارتقای ۱۳ بزرگراه دیگر کشور به آزاد‌راه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه احداث آزادراه های مذکوربراساس آورده بخش خصوصی تامین مالی می‌شود و بارمالی بردوش دولت نمی گذارد، گفت: فراخوان احداث آزادراه های میاندوآب – کرمانشاه، قوچان –بجنورد، باغچه ـتربت حیدریه، کنارگذر-گرگان، کنارگذر-بندرانزلی، بویین زهرا- ساوه، سلفچگان-کنارگذر شمالی اراک، کنارگذر سنندج، کنارگذر درود، شیراز- فیروز آباد، شیراز- سیرجان، شیراز- بوشهر و مسیر بندر شهید رجایی جهت جذب سرمایه‌گذار و انتخاب پیمانکار به تدریج منتشر خواهد شد.

مدیرکل دفتر مشارکت ها و جذب سرمایه وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: طول  ۱۷ آزادراه مذکور ۳۰۹۳ کیلومتر خواهد بود که در صورت احداث با احتساب آزادراه‌های موجود و در دست ساخت و مطالعه به بیش از ۷۶۰۰ کیلومتر می‌رسد.

حیدری احداث آزادراه ها را  از شاخص‌های توسعه کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به وسعت و موقعیت استراتژیک کشورمان در ترانزیت ارتقای شبکه آزادراهی از اهمیت خاص برخوردار است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • r 0 0

    بزرگراه اهواز-اندیمشک کلی منطقه مسکونی سر راهشه. آخه چطوری می خوای آزادراهش کنی؟
    نه تنها جایی رو که داری دربارش حرف می زنی رو ندیدی که فکر کنم روی نقشه هم خوب نگاهش نکردی.