| کد خبر: 92251 |

◄بازدید کره ای ها از مسیر راه آهن اصفهان - اهواز

تین نیوز| پس از امضای الحاقیه تفاهم نامه ساخت راه آهن اصفهان-اهواز با کره جنوبی، در ماه گذشته، صبح امروز هیات کره‌ای با سفر به استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه بازدید و در جلسه ای با استاندار چهارمحال و بختیاری، روند چگونگی کار را بررسی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در  سفر اخیر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران، الحاقیه تفاهم نامه ساخت راه‌آهن اصفهان-اهواز به طول 540 کیلومتر به عنوان بزرگترین قرارداد منعقده در این سفر، به امضا طرفین رسید.
پس از گذشت کمتر از یک ماه از امضای این الحاقیه، هیاتی به ریاست مدیرعامل شرکت کره ای در شرکت ساخت حاضر و گزارشی در رابطه با روند اجرایی این تفاهم نامه ارایه داد.
در این جلسه مقرر شد تا این شرکت ظرف 10 روز آینده نتایج بررسی ها، شامل طراحی مفهومی را به صورت مکتوب به شرکت ساخت و توسعه ارایه کند.
در همین راستا صبح امروز هیئتی از این شرکت کره ای همراه با مدیرکل پیمان و رسیدگی امور فنی شرکت ساخت و توسعه با سفر به استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه بازدید کردند.
جلسه با مسئولان استانی از جمله استاندار چهارمحال و بختیاری، بحث و گفتگو در رابطه با چگونگی اجرای پروژه از جمله برنامه های این بازدید به حساب می آید.
گفتنی است برآورد اولیه ساخت این خط آهن 5/4 میلیارد یورو است که در الحاقیه آن مقرر شده تا طرف کره‌ای ظرف مدت 4 ماه از روز امضای آن طراحی مفهومی، مطالعات امکان سنجی، پیشنهاد مدل تامین مالی پروژه را ارایه کند.
کاهش حدود 500کیلومتری فاصله ریلی بین دو استان خوزستان و اصفهان، افزایش قابل ملاحظه ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور، کاهش تنگنای ظرفیتی محور جنوب و افزایش بهره‌وری کل شبکه ریلی کشور، تحت پوشش قرار دادن استان چهار محال و بختیاری( شهرستان‌های شهرکرد، بروجرد، لردگان در خط اصلی یا فرعی)، افزایش ایمنی ترابری در منطقه، جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل صنایع مادر به ویژه فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف سوخت از جمله اهداف مطالعاتی احداث این محور است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.