| کد خبر: 62251 |

وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک عنوان کرد:

◄ پیشرفت ۵۰ درصدی در قطعه پنجم آزادراه تهران شمال

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی از ساخت سه هزار کیلومتر آزادراه و پنج هزار کیلومتر بزرگراه تا پنج سال آینده خبر داد و گفت: قطعه پنجم آزادراه تهران-شمال به منظور اتصال شرق و غرب تعریف  شده و تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، شب گذشته عباس آخوندی با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با اشاره وضعیت کنونی حمل و نقل جاده ای، اظهار داشت: ما به دنبال ارتقای وضعیت راه ها هستیم و باید برای نگهداری از 217 هزار کیلومتر راه موجود در کشور تلاش کنیم.

وی افزود: میزان آسفالت مصرف شده به منظور بهسازی راه های کشور در سال 92 پنج میلیون تن بوده است که این میزان در سال 93 دو برابر و طی سال جاری به 15 میلیون تن رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با توجه به افزایش ظرفیت ترانزیتی کشور به 12 میلیون تن نسبت به سال 91 تاکید کرد: برای ایجاد تجارت پایدار با همسایگان و جهان نیازمند بهبود وضعیت امنیت هستیم.  همچنین طی این مدت وضعیت پایانه ها نیز بهبود یافته است. 

آخوندی در ادامه نسبت به بهره برداری از 3000 کیلومتر آزادراه در دست ساخت و پنج هزار کیلومتر برزگراه ظرف پنج سال سال آینده ابراز امیدواری کرد و در خصوص آزادراه تهران-شمال گفت:  علاوه بر تقسیم بندی این آزادراه در چهار قطعه، به منظور اتصال شرق و غرب قطعه پنجمی نیز تعریف شد که تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین با تغییر مسیر در قطعه یک و اتصال مستقیم کن به شهرستانک، 60 کیلومتر از طول مسیر کاهش می یابد.

وی اتمام قطعه اول آزادراه تهران-شمال را پایان سال 95 عنوان کرد و با اشاره به سایر قطعات باقیمانده گفت: قطعه دوم بعد از شهرستانک به طول 30 کیلومتر تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: پروژه اول قطعه سوم این آزادراه به عنوان دشوارترین بخش آن به طول 10 کیلومتر در هزارچم واقع شده است. اما 16 کیلومتر دیگر این قطعه قابل انجام بوده و به زودی به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به قرارداد نصب 800 دوربین نظارتی در راه های شریانی کشور به منظور افزایش ایمنی و کاهش سرعت، ظرف دو سال و نیم آینده شاهد نصب یک دوربین در هر 20 کیلومتر از  راه های شریانی کشور خواهیم بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.