| کد خبر: 60117 |

روحانی ساخت راه‌آهن ۴خطه سریع‌السیر پرند - اسلامشهر - تهران را وعده داد

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی از دستور کار قرار داشتن نوسازی ناوگان هوایی با توجه به شرایط جدید خبر داد و گفت: با عرضه کنندگان دسته اول هواپیما در حال مذاکره هستیم. 

عباس آخوندی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی کنارگذر جنوبی اسلامشهر- بهارستان – رباط کریم اظهار کرد: سه محور اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم ترافیک سنگینی داشته و با توجه به اینکه مجموعه این سه شهر 1.7 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده‌اند باید فکری برای ترافیک عبوری این محورها کرد. 

وی با اشاره به ویژگی‌های مسیر موجود اظهار کرد: مسیر فعلی جاده قدیم ساوه است که مشخصات آن برای چنین ترافیکی تعریف نشده است.

ما پروژه‌ای در این محور داشتیم که اعتبار اندکی به آن اختصاص یافته بود؛ با توجه به سفر رئیس جمهور این محور بار دیگر مورد بازبینی قرار گرفت و مقرر شد تسریع بیشتری در این پروژه صورت گیرد.  وی طول این پروژه را 30 کیلومتر با اعتبار 120 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: محور مورد نظر از دو نقطه اتوبان قم و بزرگراه آزادگان آغاز و پس از عبور از حاشیه شهرهای اسلامشهر و رباط کریم از طریق کمربندی رباط کریم به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) متصل می شود. عرض این مسیر 25 متر به صورت چهار خطه در دو باند مجزای رفت و برگشت تعریف شده است. 

حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در دومین مرحله سفر به استان تهران با بیان این که در نظر داریم  وعده‌ها در سالهای 94 و 95 و برخی در اوایل 96 انجام شود، گفت: بر این اساس است که دولت درنظر دارد از طریق وزارت راه و شهرسازی، راه آهن چهارخطه سریع‌السیر پرند- اسلامشهر - تهران با 400 میلیارد تومان را اجرایی کند.  وی اجرای طرح کمربندی این منطقه را به عنوان پروژه دیگر دولت مطرح و اظهار کرد: یک سوم اعتبار درنظر برای این طرح ازطرف وزارت راه و شهرسازی و یک سوم از سوی استانداری و مابقی را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین خواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، طول کنارگذر جنوبی اسلامشهر- بهارستان – رباط کریم 30 کیلومتر است که از دو نقطه اتوبان قم و بزرگراه آزادگان آغاز و پس از عبور از حاشیه شهرهای اسلامشهر و رباط کریم از طریق کمربندی رباط کریم به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) متصل می شود. عرض این مسیر 25 متر به صورت چهار خطه در دو باند مجزای رفت و برگشت تعریف شده است. 

مسیر موجود در این منطقه جاده قدیم ساوه است که با توجه به اینکه به طور میانگین روزانه 400 هزار خودرو از این محور عبور می کند مشکلات زیادی را از نظر ترافیکی برای مسافران ایجاد کرده است که با اجرای این کمبربندی علاوه بر افزایش ایمنی در رفت و آمد مردم از بار ترافیک نیز کاسته می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.