| کد خبر: 56221 |

◄ آخوندی: هما، بزرگ ترین ثروت ملی ایران در هوانوردی / ایران ایر، بازسازی ساختاری می شود / قلبم از مشکلات ایران ایر درد می گیرد

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در راستای بازسازی ساختاری ایران ایر، برنامه ای به هیئت وزیران ارائه شده است، گفت: یکی از مشکلات مالی هما به این دلیل است که همه هزینه‌های بازنشستگان این ایرلاین، مستقیما بر خود شرکت تحمیل شده است.

به گزارش تین نیوز، عباس آخوندی در حاشیه مراسم سالگرد تأسیس شرکت فرودگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران، درباره بررسی سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 گفت: در این باره کمیته بررسی تشکیل و فعالیت‌هایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 15 هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی ایران شد گفت: صنعت هوانوردی ایران فقط در حوزه ناوگان، نیاز به سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری در 10 سال آینده دارد تا بتوانیم جایگاه مناسبی در سطح منطقه ایجاد کنیم.

آخوندی با تأکید بر لزوم رشد بیشتر شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به عنوان ایرلاین ملی کشور ادامه داد: قلبم درد می‌گیرد وقتی که می‌بینم شرکت هواپیمایی ایرا‌ن‌ایر به عنوان شرکت حامل پرچم ما، در سنوات گذشته در وضعیت نامطلوب و شرایط سخت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا به هیئت وزیران برنامه ای به منظور بازسازی ساختاری ایران‌ایر به عنوان شرکت حامل پرچم ایران ارائه دادم زیرا ایران ایر، فارغ از دولتی یا خصوصی بودن بزرگ ترین ثروت ملی ایران در صنعت هوانوردی است و ما نمی توانیم این ثروت را رها کنیم بلکه باید به فکر بازسازی ساختاری کامل آن باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات مالی ایران ایرگفت: متأسفانه همه هزینه‌های بازنشستگان این ایرلاین، مستقیما بر خود شرکت تحمیل شده این در حالی است که ‌هزینه های بازنشستگی بر عهده سازمان های بازنشستگی است و این موجب افزایش هزینه‌ها و زیان این شرکت هواپیمایی شده است.

وی تاکید کرد: حتی اگر قرار باشد ایران ایر خصوصی شود که اینجانب اعلام می کنم با خصوصی‌سازی ایران‌ایر هم موافق هستم، باید بعد یک از بازسازی ساختاری، در دستور کار قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فقیر 0 0

    آقاى وزیر لطفا قلبتان از این همه سوانح و تلفات جاده اى هم درد بگیرد! اقشار فقیر جامعه چه گناهى دارند که قلبتان از این همه سوانح جاده اى درد نمیگرد

  • ایران ایری 0 0

    وزیر عزیز با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود بسم الله شروع کنید نیروى جوان ایران ایر هم کمک میکند ولى بدانید اکثر مشکلات ایران ایر سومدیریت است نه تحریم.

  • iran air cabin crew 0 0

    ایران ایر سالهاست که تکه تکه بالهایش را از دست می دهد و کسی نگاهش نمی کند و آنهایی هم که می بینند تنها نظاره گر سقوطش هستند. حال که وزیر راه قلبشان از این همه ستمی که بر این شرکت رفته، درد می گیرد می توان امیدوار بود که دولت گوشه چشمی به این شرکت با اعتبار جهانی بکند شاید بتواند یک بار دیگر نام پر افتخار ایران را در تمام دنیا طنین انداز کند.

  • از کارکنان فرودگاه 0 0

    اقای فقیر از این درخواست ها نکنید چون قلبی وجود نداره که درد بگیره

  • قربانعلی 0 0

    برخی دراین کشور نمیخواهند هما به عنوان یک نماد ملی جاودانه باشد وخودشان جریان تحریم علیه هما را شدت می بخشند وفرصت هارابه دیگر شرکت های هوایی می دهند تاهماتحت الشعاع انها قرارگیرد. امیدواریم وزیر بتواند براین جریان غلبه کند.

  • محقق 0 0

    با سلام آقای وزیر ای کاش لیست اعضای هیت مدیره صنایع وابسته به صنعت هواپیمایی و شرکت های هلدینگ را منتشر میکردید تا مردم هم دلشان به درد بیاید و با شما همدلی کنند.