| کد خبر: 556 |

سکوت وزیر راه و قائم مقامش درباره سانحه سقوط فالکون

◄ کشته شدن چهار خلبان کشور و تسلیتی که گفته نشد

تین نیوز| انتظار واکنش زودهنگام از وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام وی در امور هوانوردی و هواشناسی در قبال کشته شدن چهار خلبان کشورمان در سانحه سقوط فالکون 20، توقع نابجایی به نظر نمی رسد؛ توقعی که برآورده نشد.

به گزارش تین نیوز، حدود 40 ساعت از سانحه سقوط جت فالکون 20 سازمان هواپیمایی کشوری در آب های خلیج فارس می گذرد، سانحه ای که در آن، هر چهار سرنشین آن، شامل خلبانان کشورمان و برخی مدیران سازمان هواپیمایی، کشته شدند.

این هواپیما مجهز به تجهیزات بازرسی سیستم های ناوبری فرودگاهی بوده و در جزیره کیش و بر فراز آب‌های خلیج فارس دچار سانحه شده است. آبان ماه امسال بود که مراسم خودکفایی ایران در اورهال تجهیزات بررسی سیستم های کمک ناوبری که در جت فالکون 20 نصب می شود، در سازمان هواپیمایی کشوری (مالک این هواپیما) برگزار شد و اعلام شد که این کار با همکاری پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران) صورت گرفته است.

اگرچه علیرغم گذشت بیش از یک شبانه روز از این حادثه، هنوز علت سانحه مشخص یا رسانه ای نشده است، اما آنچه در این میان، قابل تامل است، سکوت مسئولان ارشد هوایی کشور و دست اندرکاران تعمیر و نگهداری فالکون 20 است.


(تصویر منتشر شده در سایت سازمان هواپیمایی کشوری از سه نفر از سرنشینان این پرواز)
 

علیرضا جهانگیریان، که تنها چند ماه است به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری رسیده، اولین نفر از میان مسئولان بود که این سانحه را تسلیت گفت. وی همچنین نزد خانواده جانباختگان رفت و با خانواده های آنان، ابراز همدردی کرد.

اسماعیل تبادار، مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه ها که تنها یک ماه است به این شرکت آمده نیز دیروز پیام تسلیتی منتشر کرد. در این پیام به جزئیات ماموریت چهار خلبان فالکون سانحه دیده که "وارسی سیستم‌های ناوبری فرودگاه کیش جهت آماده‌سازی فرودگاه مذکور برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران" بوده، اشاره شده است.

در این میان اما سکوت نوریان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی، به عنوان متولی اصلی حوزه حمل و نقل هوایی، جای تامل دارد؛ به ویژه این که وی همواره در سخنرانی هایش، از زمان انتصاب خود به این مقام، به انتقادات صریح و البته بجایی از حمل و نقل هوایی کشور پرداخته و بر لزوم افزایش ایمنی در این حوزه تاکید کرده است.

همچنین انتظار واکنش زودهنگام وزیر راه و شهرسازی نسبت به این سانحه، توقع نابجایی به نظر نمی رسد؛ توقعی که البته برآورده نشد. این سکوت وزیر با خط مشی اساسی وی که رعایت حقوق شهروندی است، تناقضی آشکار دارد.

شبکه خبری صنعت حمل و نقل (تین نیوز) به عنوان رسانه تخصصی حوزه حمل و نقل، درگذشت خلبانان کشورمان را به خانواده های داغدار آنان و جامعه حمل و نقل هوایی کشور، تسلیت می گوید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فراست 0 0

    مطلبی بجاوباقلمی پرجسارت بوده که بسیاری ازدردهای امروزصنعت رابوضوح به چالش کشیده‌است

  • فراست 0 0

    مطلبی بجاوباقلمی پرجسارت بوده که بسیاری ازدردهای امروزصنعت رابوضوح به چالش کشیده‌است

  • صبوری 0 0

    سلام مگر آقای وزیر موضوع سقوط را شنیده اند گه تسلیت بگویند؟

  • محمد 0 0

    با سلام جناب آقای آخوندی با ارسال نامه ای از دست دادن این سرما یه های ملی رابه خانواده ی محترم خلبانان عزیز میهنمان تسلیت گفته و آقایان جهانگیریان ونوریان نیز برای تسلیت به منزل این بزرگوران رفتند. امیدوارم از این دولت انتظار رفتارهای عوام فریبانه نداشته باشید. در ضمن با پیگیری دکتر آخوندی و دستور فرماندهی معظمم کل قوا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جستجوی پیکر خلبان عامری می باشند.

  • شاهین 0 0

    متاسفانه تصمیماتی که توسط مسئولین رده بالا و مرتبط در وزارت راه و شهرسازی گرفته شده بود بر این اساس بود که این سانحه پررنگ نشود که مبادا جایگاه و میز ریاست آنها به دلیل کم کاریهایشان به خطر بیفتد… واقعاً متاسفم

  • محمدی 0 0

    محمدآقاشمابایدمسول روابط عمومی وزارت راه بشیدچون اطلاعات کاملی داری

  • هومن رضائی تهرانی 0 0

    این آقائی که خود را محمد معرفی نموده و ادعای عدم عوام فریبی دارد. جنابعالی که شهامت معرفی خود را نداری از عوام فریبی و عدم آن حرفی نبر. مطللب نوشته شده در تمام جای وزارت راه صحت دارد. باید به طرز تفکر امثال تو گریست …

  • محمد دوم 0 0

    من هم با نظر آقای محمد با هر سمت و عنوانی که هست موافقم. این که در دولت قبل هر روز رئیس دولت در منزل یه نفر بود، دردی از مشکلات را دوا می کرد؟ مشکل باید از جای دیگر حل شود نه با عرض تسلیت. همدردی واقعی زمانی است که با یک تصمصم درست و کارشناسی جلوی وقوع حوادثمشابه گرفته شود وگرنه تسلیت گفتن و دوباره همان آش و همان کاسه باشد چه فایده دارد. برای مردم ظاهر بین، همان دولتمردان ظاهر فریب به درد می خورند که بروند در هر شهر لباس محلی مردم را بپوشند و ۳۰۰ تا طرح غیرقابل اجرا را تصویب کنند.

  • کارشناس حمل ونقل هوایی 0 0

    من یک اصلاح طلبم و به روحانی رای داده ام اما به جرات میگویم هوانوردی و مسولین اش در دوره قبلی دارای تخصص و از بدنه همین صنف بودند پس تصمیماتشان دارای وجاهت بیشتری بود حالا که… اصلا از افق ترسیمی جناب آخوندی سر درنمی آورم و مبهوتم و تاسف میخورم از این همه تکبر، خودخواهی و شعارهای بدون محتوا هوانوردی امروز مساویست با بی برنامه گی، تخصص گریزی و عدم پاسخگویی و در نهایت گفتمان توهم در آن استوار شده است، خدا رحم کند بجان مردم

  • کنترلر ترافیک هوایی 0 0

    دوست عزیز ضمن احترام به نظر شما مدیریت فرای تخصص حرفه ای هست چه بسا سازمانها و بخشهایی که مدیران غیر مرتبط داشتند ولی موفق بودند. مشکل اینجاست که بعضی مدیران هواپیمایی از مدیریت فقط عنوانش رو یدک میکشند و الا تو جاهای دیگه برای کارهای خدماتی هم ازشون استفاده نمیشد. مشکل ما اینه نه اینکه آقای مدیر هواپیمایی بوده یا نبوده. تازه تو بین همین بچه های هواپیمایی آدمهای پاک دست و با سواد هم هستند ولی چون اون مشخصه های لازم رو ندارند این مدیران محترم! جولان میدند. مگه این آقایان مدیران دروغگوی نیرنگ باز متخصص کشه ترسوی انگیزه کش از مهمترین بخشهای هوانوردی نبودند؟ نهایت فکرشون این بود که یک زمین و خونه بگیرند و با پست مدیریت بازنشست بشند. حتی زمانی که عده ای زیاده خواه تن پرور جلوی دفترشون فحاشی میکنند حق عده ای دیگه رو به ناحق پایمال میکنند تا به اونها و این مدیران گشنه بدند. پس خواهشا اینقدر مدیر مدیر از هواپیمایی انتخاب کنیم نگید. اول باید آدم سیر انتخاب کنیم بعد بریم سراغ فاکتورهای مدیریتی. حداقل این آفای تبادار دغدغه پست نداره. انشالا بتونه به شایسته سالاری احترام بگذاره و فرقی بین دوغ و دوشاب بذاره.

  • کنترلری دیگر 0 0

    کنترلر عزیز، جناب تبادار دو حکم صادر کرده یکی مشاور پاکنژاد و دیگری دفتر مدیرعامل غلامی نیا فکر کنم آرام آرام مشی حقیقی ایشون داره رونمایی میشه اتاق فکر ایشون باید هم اینها یا همجنس و همفکر و نزدیک به اینها باشن و بعنوان مثال سیدی شیراز، قاسم زاده اصفهان، چلندری مشهد، رستمیان پیام هوانوردی ازنزدیکان و مقربین شدند تا جائیکه هنوز به ادارات عملیاتی سری نزدند و… هر چندکه ما همیشه امیدواریم و نیک میدانیم راهی نداریم

  • کنترلر ترافیک هوایی 0 0

    درو د به روان پاک این شهدای عالی مقام که در راه حفظ جان مردم جونشون رو فدا کردند. واقعا انسانهای شریف و خدمتگزاری بودند. از تین نیوز محترم برای ارج دادن به مقام این والامقامان تشکر داریم.

  • کنترلر فرودگاه کیش 0 0

    بسمه تعالی خدایشان بیامرزد. روح هر چهار نفر شاد جناب آقای هومن رضایی تهرانی، حرص نخور. اگر دوست داشتی ایمیلم را نوشتم فرمایشات همه اساتید را خواندم، ولی مطمئن باش این صنعت مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشته است. شما کجا کار میکنی و چقدر از حوادثصنعت هوانوردی باخبر میشی را نمیدانم؟؟؟؟ ولی بدان که اگر آن شب جای من بودی، شاید …!!! البته دور از جان همه متخصصین این صنعت. زیاد حرص نخور و انشاالله با اینکه تحریمها هیچ تاثیری بر صنعت ما نداشته و داریم خودکفا میشیم، اما با وارد شدن قطعات یک مقدار به این امور کمک بشه. به خصوص این شب عیدی که به فرموده مهندس خداکرمی ۳۱ درصد نسبت به پارسال افزایش پرواز خواهیم داشت. حرص نخور. یا علی