| کد خبر: 51937 |

معماری را فدای توسعه نمی‌کنیم / هدف شرکت راه‌آهن حفظ هویت ایستگاه‌ها با حداکثر کارایی است

تین نیوز | معاون فنی و زيربنايی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تاكيد بر حفظ معماری راه‌آهن در ايستگاه‌های شهری و بين‌راهی گفت: هدف ما حفظ معماری راه‌آهن با حداکثر ایمنی است.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده درباره اهمیت و ضرورت توجه به ایستگاه‌های میراثی راه‌آهن گفت: به رغم توسعه شبکه‌های ریلی و به روز شدن در این زمینه به معماری ایستگاه‌های راه‌آهن توجه ویژه‌ای داریم و هدف ما حفظ معماری ایستگاه‌های راه‌آهن با حداکثر ایمنی در این مکان‌های ارزشمند است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت معماری ایرانی و افزایش مسافران و گردشگران در سال‌های اخیر، معماری ایستگاه‌های راه‌آهن را در شهرهای مختلف دارای ارزش خواند و افزود: قرار نیست معماری ایستگاه‌های راه آهن را فدای توسعه کنیم.
 
وی با ارایه نمونه‌های ارزشمند معماری در ایستگاه‌های راه‌آهن همچون تهران، تبریز و اصفهان، برنامه‌های آتی این شرکت را ایجاد تغییر در حرکت مسافران عنوان کرد و گفت: تسهیل حرکت مسافران از برنامه‌های ماست. همچنین تصمیم داریم با بهره‌گیری از ایستگاه‌های شرقی و غربی پاسخگوی مسافران شهرهای حومه‌ای نیز باشیم.
 
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در راستای تحقق برنامه‌های این شرکت به حضور مشاوران باتجربه اشاره کرد و گفت: در حال مذاکره با چندین مشاور باتجربه ایرانی و خارجی هستیم تا علاوه بر حفظ معماری بناهای راه آهن بتوانیم در مسائل فنی اقدامات علمی را در محوریت کار قرار دهیم.
 
 وي در تشریح نقش و توان مشاوران خارجي در احیای معماري ايراني به تجربيات فنی این مشاوران اشاره كرد و افزود: در معماري ايراني از مشاوران ايراني و براي توسعه ترمينال‌ها و مسايل فني از تجربيات مشاوران خارجي و داخلي بهره مي‌بريم.
 
به گفته این مقام مسئول، ترمینال‌های موجود و قدیمی توسط این شرکت شناسایی شده‌اند و قرار نیست در معماری ایستگاه‌ها خللی ایجاد شود.
 
محمدزاده با تاکید بر حفظ و احیای معماری ایستگاه‌های راه آهن به همکاری‌های آتی با سازمان میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: به طور حتم اگر بخواهیم در سازه ‌و ساختمان‌های ایستگاه‌ها تغییراتی ایجاد کنیم باید از تمام تجربه‌های سازمان‌های دخیل چون سازمان میراث فرهنگی و سایر نهادهایی که در این زمینه فعالند بهره مند شویم.
 
وی تاکید کرد: هدف ما حفظ معماری و هويت موجود در کنار حداکثر کردن كارايي ايستگاه‌هاست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.