| کد خبر: 49586 |

◄ با منطق کنونی ادامه ادغام وزارت راه و شهرسازی، امکان ادغام با وزارت بهداشت هم وجود دارد

تین نیوز | چندی پیش محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که با ادغام بخش راه و شهرسازی در یک وزارتخانه فرصت مناسبی به دست آمده که باید از آن بهره برد، گفت: "  برخی هنوز این سوال را مطرح می‌کنند که چرا دو وزارتخانه «مسکن و شهرسازی» و «راه و ترابری» با یکدیگر ادغام شده‌اند. در حالی که دکتر آخوندی ایده و برنامه‌های زیادی برای این حوزه‌ها دارد. مقام عالی وزارت بارها اعلام کرده ما در شهرسازی‌مان نتوانسته‌ایم به سیستم یکپارچه‌ای دست پیدا کنیم که بتواند حمل و نقل را از بیرون شهر به داخل متصل کند. این مشکلات یعنی ما از فرصت‌هایمان استفاده نکرده‌ایم.
 حوزه‌های مختلف راه و مسکن می‌توانند برنامه‌های مشترکی با هم داشته باشند تا در نهایت شهرهایمان را تبدیل به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم. برای مثال شرکت عمران و بهسازی شهری ایران که در ظاهر فقط مسئولیت بهسازی بافت‌های قدیمی شهرها را بر عهده دارد به دلایل محکم می‌تواند برنامه‌های مشترکی با شرکت راه‌آهن داشته باشد و نتیجه این همکاری به نفع شهر و راه‌آهن خواهد بود. در همین حیطه ضرورت بازآفرینی ایستگاه‌های راه‌آهن موضوع بسیار مهمی است که به دلیل دور بودن مسئولان از یکدیگر به آن توجه نشده است اما در دولت جدید در حال طرح آن هستیم.
معماری جاده هم موضوعی بود که وزیر راه و شهرسازی وقتی برای اولین بار آن را مطرح کرد مدعیان معماری و شهرسازی بسیاری بودند که تا آن موقع به آن فکر نکرده بودند. ادغام بخش راه و شهرسازی فرصت بی‌نظیری است که به دست آمده و باید از آن نهایت استفاده را برد..."
دیدگاه برخی کاربران تین نیوز را پس از انتشار این سخنان معاون وزیر راه و شهرسازی در زیر بخوانید:

1- اگر منطق آقای ایزدی را بپذیریم كه برای هماهنگی امور شهری با حمل و نقل برون شهری ادغام وزارت راه با وزارت مسكن مفید است پس پیشنهاد می كنم برای هماهنگی امور حمل و نقل با معادن و صنایع كه مولد بار فراوان هستند این وزارت را با وزارت صنایع هم ادغام كنید و چون اهالی شهری به آب و فاضلاب و برق نیاز دارند برای هماهنگی این وزارت راه وشهرسازی را با وزارت نیرو هم ادغام كنید و همچنین اهالی شهر به آموزش و بهداشت و درمان نیاز دارند پس وزارت شهرسازی را با وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان هم ادغام كنید!

2- در مدتی كه ادغام انجام شده  آیا يك مورد مثبت از اين فرصت بی نظير عايد كشور،دقت بفرماييد عايدكشور نه دست اندركاران، شده است؟ اگر شده نام ببريد كه ديگران هم متوجه شوند.
3- سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان مغز منفصل و هدایتگر و کنترلر دستگاه‌ها و هماهنگ کننده فعالیتهای چندبخشی، بین بخشی و فرابخشی منحل شد تا "من‌مداری" و "حاکم‌سالاری" اداری، جای مدیریت سالاری را بگیرد و دست دولت وقت را در عوامفریبی و ریخت و پاش‌های بی حساب در حد اعلاء و بی نهایت خود باز بگذارد و همگان دیدیم که در هشت سال چه شد و دستگاه اجرایی کشور به چه وضعیت نامطلوب و شکننده ای دچار شد.
امروز هم که اراده بر احیای مجدد آن سازمان استوار شده متاسفانه بارقه ای به چشم نمی آید که مشخص کند کدام سازمان تکفل سازماندهی و نقش فرابخشی دارد و کدام سازمان دستگاه اجرائیست و باید طبق برنامه های مصوب سالانه، به موقع حقوقش را بگیرد و تکالیف انجام شده اش را نیز مابه ازای دریافتی و امکانات خود، تحویل نمایندگان ملت دهد.
خنده دار است که دستگاه اجرائی برای حل مشکل شهری حاضر و راضی به ذبح حمل ونقل کشور شود،که متاسفانه تا کنون هم این گونه شده است، به نظر شما سخنان عالمانه و نقل قول های حکیمانه در پاسخ به سوالات مطروحه در مصاحبه فوق به خوبی بیانگر این واقعیت تلخ نیست ؟!!!!! ارتباط بافت فرسوده شهر با حمل ونقل گرچه بی مورد بی مورد هم نیست، مرا یاد مثلی می اندازد که مادری به بچه اش گفت:
" قربان چشم بادامیت شوم "
بچه با شوق گفت :
" مامان من بادام میخوام"
در چنین شرایطی و با سیطره چنین تفکرات مشعشعی پر بی راه نیست اگر بگوئیم، عاقبت :
" کوه موش زائید"
4- اگر عملکرد دولت قبل غلط بود چرا دولت مردان ما ضمن توبیخ آن راه‌های غلط، همچنان بر ادامه آن اصرار دارند، این یک بام و هوا بازی به چه معناست؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شوماخر 0 0

    تا آنجا که بنده در جریان هستم خود وزیر کنونی هم قبل از کسب پست خود جزء منتقدین این ادغام بود اما پس از دریافت پست و با مشاهده طول میز مدیریتی خود نقد از ادغام را کنار گذاشت و طرفدا ر ادغام شد

  • ناشناس 0 0

    بنده انتظار دارم، دولت تدبیر و دورغ، این وزارت خانه ها را تفکیک کنند.