| کد خبر: 29714 |

وزیر بهداشت در گرامیداشت قربانیان سوانح جاده ای:

◄ وزارت بهداشت، معلول وضعیت نادرست فرهنگ و جاده هاست

تین نیوز | وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت گرامیداشت یادمان قربانیان سوانح جاده ای با اشاره به از بین رفتن جوانان بسیاری به خاطر تصادفات و سوانح رانندگی گفت: سرمایه های زیادی در کشور در زمینه پیشگیری از سوانح جاده ای وجود دارد که باید در جهت کاهش میزان سوانح جاده ای و افزایش ایمنی راه ها به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست گرامیداشت یادمان قربانیان سوانح جاده ای با بیان اینکه آسایشگاه کهریزک کانون همه عاطفه ها و بی مهری هاست، گفت: سوانح هوایی سومین و در برخی استان ها دومین و شایع ترین علت مرگ جوانان در جهان را تشکیل می دهد.

وی افزود: برای فرهنگ سازی باید هر دو وجه شیرین و بخش نازیبای آن را به جامعه نشان دهیم.

وی با بیان اینکه ما بیشتر از خوبی ها سخن می گوییم و بخش نازیبای موضوعات معمولا مغفول واقع می شود، گفت: باید مشکلات را در تریبون های عمومی مطرح و از فرعیات گذشته و به واقعیات بپردازیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روزانه در تهران جوانان بسیاری به خاطر تصادفات و سوانح رانندگی از بین می روند، گفت: بخش زیادی از این افراد از طبقه محروم نیستند بلکه به لحاظ اجتماعی و یا تحصیلی در طبقات بالای جامعه قرار دارند، پس مشکل فرهنگی در میان است.

وی به پذیرش بستن کمربند ایمنی اشاره کرد و افزود: باید برای افزایش راه ها فرهنگ سازی شود و مردم هر کدام مسئول رفتار خویش باشند.

هاشمی با بیان اینکه بخش عمده ای از اقتصاد کشور گرفتار حوادث و تصادفات رانندگی است و این موضوع هزینه ها و مشکلات مادی و اجتماعی زیادی را در پی دارد، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت و درمان، معلول وضعیت نادرست راه ها و جاده ها و همچنین فرهنگ نادرست کشور است.

هاشمی با بیان اینکه همه ما همدل و همراه نیستیم و به صورت پراکنده و متفرق عمل می کنیم، گفت: باید رودربایستی را کنار گذاشته و همه نواقص را مطرح کنیم. البته بخشی از نواقص قابل پیش بینی هستند و سرمایه های زیادی در کشور در زمینه پیشگیری از سوانح جاده ای وجود دارد که باید در جهت کاهش میزان سوانح جاده ای و افزایش ایمنی راه ها به کار گرفته شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم همه مسئولان و دست اندرکاران بخش دولتی و خصوصی کمک کنند که زندگی ایرانیان روز به روز بهتر از گذشته و تعداد مجروحان و مصدومان سوانح جاده ای کاهش یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.