| کد خبر: 28938 |

در دیدار وزیر راه وشهرسازی با هیأت ارمنستانی اعلام شد؛

استقبال از اتصال خط ریلی ایران به ارمنستان

تین نیوز |   وزیر راه و شهرسازی در دیدار با هیأت ارمنستانی از استقبال ایران از اتصال خط ریلی كشورمان به ارمنستان از مرز منطقه جلفا خبر داد.

به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی كه امروز در دیدار با آرتور آراكلیان معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان در ساختمان شهید دادمان با اشاره به اینكه اتصال خطوط ریلی ایران به كشورهای همسایه در اولویت قرار دارد، بیان داشت: در گذشته از طریق مرز سرخس اتصال ریلی با كشور تركمنستان داشته‌ایم و در حال حاضر اتصال مجدد ریلی با این كشور از طریق خط ریلی گرگان-اینچه برون پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: از اتصال ریلی ایران به ارمنستان از طریق مرز جلفا استقبال می كنیم و در این منطقه از زمان توسعه خط ریلی در كشور، راه آهن برقی وجود داشته است.

وی افزود: باید بعد از اتصال ریلی و ایجاد زیرساخت‌ها، تفاهم ‌نامه تجاری برای استفاده بهینه‌تر از مسیر دریای سیاه به خلیج فارس داشته باشیم تا این مسیرها بتوانند در سطح بین‌المللی رقابت كنند و برای خود مشتری جذب كنند.

آخوندی در دیدار با آرتور آراكلیان اعلام كرد: برای اتصال ریلی در طرف ایران نیاز به احداث 60 كیلومتر خط ریلی و در ارمنستان 304 كیلومتر راه آهن نیاز است كه نسبت به احداث خط آهن در بخش ایران اقدام می‌شود.
وی در این دیدار درخواست كرد: علاوه بر اتصال ریلی بهبود وضعیت جاده‌ای در مرز نوردوز به سمت ایروان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان نیز در این دیدار با دعوت از وزیر راه و شهرسازی برای حضور در ارمنستان تاكیدكرد: می خواهیم بین دو كشور برادر و دوست پیوند ریلی نیز برقرار شود و مقدمات امضای یادداشت تفاهم همكاری (با شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل كشور) در این سفر فراهم شد.
آرتور آراكلیان در پاسخ به درخواست وزیر راه و شهرسازی در خصوص بهسازی جاده مرز نوردوز تصریح كرد: پروژه‌ای از شمال به جنوب ارمنستان در حال اجرا است كه در سال 2019 به اتمام می‌رسد و در سال 2015 این پروژه در مرز ایران عملیاتی خواهد شد.

بامداد دیروز معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان در راس هیأتی از مسئولان حمل و نقل ارمنستان به ایران سفر كردند تا در رابطه با انعقاد تفاهم نامه اتصال ریلی ایران و ارمنستان با مسئولان وزارت راه و شهرسازی دیدار كنند. امشب در پایان این سفر یادداشت تفاهم همكاری بین دو طرف امضا خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    از این تفاهم نامه ها تا کنون زیاد امضاء شده ولی چون اتصال راه آهن ایران از منطقه نوردوز به شبکه راه آهن ارمنستان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر اونم در منطقه کوهستانی شدید ه ارمنستان به تنهائی قادر به احداثاین مسیر نیست. زیاد دلتونو دلخوش نکنید

  • دون پایه راه آهن 0 0

    کلا " بشنو!!!! ولی باور نکن!