| کد خبر: 2817 |

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

ارتقا ایمنی و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی کشور با مدیریت جهادی

تین نیوز | رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: با استفاده از مدیریت جهادی و قرار دادن اخلاق، ایثار و برنامه ریزی مناسب در كنار یكدیگر در راستای ارتقا ایمنی و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی كشور و تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گام بر می داریم.

 به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علیرضا جهانگیریان در دیدار نوروزی خود با معاونان و مدیران سازمان اظهار داشت: طبق روال هر سال مسیر كلی نظام توسط مقام معظم رهبری مشخص می شود كه با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نقش سازمان هواپیمایی كشوری مضاعف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیران سازمان هواپیمایی كشوری گفت: انتظارات مردم از این سازمان و مجموعه صنعت هوانوردی روز به روز بیشتر خواهد شد برهمین اساس ضروری است تا در سال جاری گام های بلندتری برداشته و با برنامه ریزی مناسب اهداف پیش بینی شده برای صنعت در حوزه های فرهنگی و اقتصادی را محقق كنیم.

وی بر تاثیر گذاری حوزه حمل ونقل هوایی بر بخش های فرهنگی كشور علی رغم اقتصادی بودن این بخش اشاره كرد و گفت: تا زمانی كه حمل و نقل توسعه نیابد، حوزه های دیگر نمی تواند نقش خود را به خوبی ایفا كنند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری اظهارداشت: فرهنگ برگرفته از مدیریت جهادی است و مدیریت جهادی نیز مستلزم اخلاق، ایثار و برنامه ریزی است برهمین اساس ضروری است با قرار گیری این مولفه ها در كنار یكدیگر و ایجاد هم افزایی با استفاده از مهارت ها در جهت ارتقا صنعت حمل و نقل هوایی گام برداریم.

جهانگیریان با اشاره به برخی تفاوت های صنعت حمل و نقل هوایی ایران با سایر نقاط جهان خاطرنشان كرد: كشور ما همواره در معرض تهدید قرار دارد و هر كشوری كه خواستار ارتقاست با مشكلاتی روبه رو خواهد بود .

بر همین اساس چنانچه بخواهیم این تفاوت ها را كاهش دهیم و به عنوان الگو در جهان مطرح شویم باید با برنامه ریزی صحیح و دقیق از توان و نیروی انسانی موجود استفاده حداكثری را داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تاكید كرد: برای پیاده كردن الگوی اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی در سازمان هواپیمایی كشوری باید در گام اول به ظرفیت های موجود توجه كرد تا از تجربیات و نیروی انسانی موجود استفاده بهینه ببریم.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر در بخش نرم افزاری كه نقطه قوت صنعت به شمار می رود ابرازداشت: تنها با استفاده از ظرفیت های موجود نمی توان به اهداف ترسیمی دست یافت بلكه با برنامه ریزی مناسب كه پلی میان ظرفیت ها و اهداف به شمار می رود می توان ظرفیت موجود را به فعلیت رساند.

جهانگیریان اظهارداشت: صنعت حمل و نقل هوایی در دنیا 5درصد تولید ناخالص داخلی را تشكیل می دهد اما در كشور ما این سهم حدود 2.5 درصد است كه برای رسیدن به استانداردهای جهانی با توجه به زیرساخت های فعلی باید اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری افزود: یكی از نقاط ضعفی مهمی كه در صنعت وجود دارد محدودیت ناوگان است و ما از یك سوم زیرساخت ها استفاده می كنیم این در حالی است كه از ناوگان هوایی كشور 100درصد استفاده می شود به همین منظور باید تلاش كنیم با ورود ناوگان هوایی جدید بتوانیم بخشی از عقب ماندگی این صنعت را جبران كنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسنی 0 0

    با مدیرانی که ما در سازمان هواپیمایی کشوری سراغ داریم هیچ وقت ارتقا ایمنی و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی کشور با این مدیران محقق نخواهد شد. بهتر است چاره ی دیگری بیندشید.

  • اکبری 0 0

    آقای حسنی عزیز اگر همه آدم ها مثل شما اینقدر توی این شرایط تحریم و مشکلات صنعت اینقدر بدبین بودند الان حمل ونقل هوایی معنایی نداشت، پس خدارو شکر که خیلی ها خو شبین هستند

  • ب. محمدی 0 0

    اقای دکتر. سلام و خسته نباشید.[…] شما از روسای قبلی دستور میگیرند. افراد جهادی از داشکاه بیاورید موفق میشوید به کشور عزیزمان و مردم ونظام خدمت کنید.

  • 0 0

    آقای اکبری عزیز تحریم بودن و شرایطی که بواسطه آن بر صنعت تحمیل میشود کاملا مشخص است و ما هم با شما موافقیم. اما تصمیماتی که در سازمان برای صنعت اتخاذ میشود …یا بلاتکلیفی هایی که در شرح وظیفه سازمان و شرکت فرودگاهها وجود دارد و همچنین تعاملات بی حد و اندازه سازمان و شرکت با بخش نیرو های[…] … و متاسفانه نبود برنامه راهبردی در سازمان و شرکت صنعت را با بحران مواجه ساخته است.

  • رضا دوست 0 0

    جناب آقای اکبری در سازمان هواپیمایی کشوری کارشناسان خبره و با سواد کم نیستند و می توانند با شرایط موجود(وجود تحریم) صنعت هوانوردی را سر و سامان دهند ولی متاسفانه صثنعت بدست کسانی افتاده است که همانند شما تمام تقصیرات را به گردن تحریم می اندازند. با این توصیف بنده هم بعید می دانم اتفاق خاصی در صنعت بیافتد.

  • آسمانی 0 0

    به راستی که صنعت هوانوردی Civil Aviation ایران با نظام استخدامی و آموزشی غلطی که دارد به هیچ جا نمیرسد و نخواهد رسید. ساده ترین تخصصی که از کارشناسان سازمان انتظار میرود بررسی صحیح و کامل صلاحیت پروازی یک هواپیماست که به ضعیف ترین شکل ممکن انجام میشود. اگر هم ایرادی مشاهده شود با حسن روابط مدیران بالادستی مشکلات حل میشود و گواهینامه صلاحیت پروازی صادر میشود. گذشته از کاهش ایمنی پرواز ها، چه فرصت های شغلی که به دلیل عدم شناسایی صحیح مغایرت ها از بین میرود. استفاده از موادی که تست های لازمه را نگذرانده(ابر صندلی؛ روکش صندلی، موکت، دیواره ها…) در کابین هواپیما نمونه کوچکی از آنها است. به آنها اضافه کنید نصب تلوزیون های خانگی سامسونگ که به هیچ عنوان صلاحیت نصب بر روی هواپیما ها را ندارد. اگر در پروازی این تلوزیون ها را دیدید باید بدانید این ها همه دسته گل سهل انگاری و عدم صلاحیت کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری است. تازه این نمونه ها در معرض دید است.

  • علی 0 0

    در صنعت هوانوردی مدیریت جهادی یعنی چه؟

  • حامد 0 0

    آخرین خبرها از افراد نزدیک به تبادار اینکه وی قادر به ادامه کار نیست به دلیل مریضی حادی که دارد. و ۷ روز در هفته جاری مرخصی استعلاجی گرفته و نیامده سر کار. با خبرهای موثق رسیده در روزهای آینده مدیرعامل جدید شرکت فرودگاهها تغییر خواهد کرد.

  • میرزایی 0 0

    سلام به نظر من بهترین گزینه برای مدیریت شرکت فرودگاه‌ها مهندس[…](مدیر فعلی فرودگاه[…] هست. مدیران ارشد وزارتخانه باید به ایشون اطمینان کنن.

  • شاه گوش 0 0

    واقعا در عجبم که ما چرا تافته جدابافته ایم و از کره دیگری فرود آمده ایم. مگر مدیریت در سایر کشورهای در حال توسعه و یا پیشرفته جهادی بوده که به این رتبه از پیشرفت رسیده اند. کاش مسئولین محترم بازی با کلمات را به کناری میگذاشتند و کمر همت و تخصص به آبادانی مملکت میبستند نه با نادانی منابع انسانی و مالی را به هدر دهند.

  • خلبان کریم امانی 0 0

    روز جهانی هواپیمائی کشوری گرامی باد. باید به خدمت ریاست محترم سازمان هواپیمائی کشوری! عرض کنم که توجهی به تابلو و سردر سازمان اگر بکنند میبینند که سازمان کشوری است نه لشکری و جهادی، چند دهه است که در این سازمان متولی هوانوردی کشور فرق بین ایمنی و امنیتی و کشوری و لشکری داده نمیشود و نتیجه آنکه دیگر سوانح برایمان رخدادی عادی شده است و به اندازه کافی این پهنه هوانوردی شخم از این عدم تشخیص خورده است، حال با مدیریت جهادی چه شخم دیگری قرار است بزنند باید صبر کرد و دید.