| کد خبر: 27918 |

چند نکته درباره سفر رییس جمهور به زنجان:

بزرگ ترین کارخانه ناوگان ریلی کشور را دریابید

تین نیوز | سخنانی که در ایام نزدیک به محرم الحرام در استان شور و شعور حسینی بیان شد و چراغ امید را برای تدبیری مناسب، از سوی دولت در دل مردم و فعالان اقتصادی این استان روشن کرد.
 
وی در بخشی از سخنانش دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین را از برنامه های دولت یازدهم خواند.
 
حال با کنار هم گذاشتن سیاست های اعلامی دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار از سال گذشته، مبنی بر توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یادگار این دولت و سخنان اخیر حسن روحانی در زنجان انتظار می رود دولت یازدهم علاوه بر توسعه خطوط ریلی، چه از لحاظ کمی و کیفی و راه اندازی خط تولید ریل ملی پس از یک قرن استفاده از راه آهن در کشور یا برنامه ریزی برای بهرمندی از ریل و قطار سرعت بالا، برنامه ریزی لازم را برای فعالتر کردن چند شرکت محدود تولید ناوگان ریلی را هم در دستور کار خود  قرار دهد. 
 
شاید انتظار می رفت رییس جمهور محترم، علاوه بر دوخطه کردن راه آهن زنجان – قزوین، اشاره ای هم به استفاده از ظرفیت های یک کارخانه تولید ناوگان ریلی که اتفاقا در استان زنجان واقع شده است، هم می کرد.
 
کارخانه ای در شهرستان ابهر که قادر است واگن های ریل باس، واگن های مسافری با استانداردهای اروپایی، واگن های باری و قطارهای مترو را با بالاترین کیفیت تولید کند و در صورت حمایت می تواند قطار ملی را از صفر تا صد به تولید برساند. 
 
این کارخانه علیرغم حضور کارشناسان نخبه ایرانی، کارگران توانمند و تکنولوژی روز دنیا، چند وقتی است با بی تدبیری برخی از مدیران سازمان های میانی، از سه سال پیش، نقدینگی و توانش در پروژه واردات قطعات ریل باس در انبارهای گمرک خاک بخورد و علیرغم دستور رفع این مشکل از سوی دولت یازدهم در ترخیص قطعات ریل باس تا پایان سال گذشته، همچنان این مشکل به صورت کامل حل نشده و فقط نزدیک به 37 درصد از این قطعات ترخیص شده اند و شاید تا پایان امسال نیز به صورت کامل این قطعات ترخیص نشوند.
 
با این اوصاف چگونه یک کارخانه تولیدی ناوگان ریلی که یکی از صنایع هزینه بر است پس از بروز این مشکل در سه سال گذشته برای اتفاق نیفتادن بالاترین منکر یعنی بیکاری توانسته خود و بیش از 300 کارگر و کارشناسش را حفظ کند خود جای تقدیر دارد. مشکلی که نه مدیرانش و نه کارگرانش مقصر آن نبودند. بلکه برخی در بدنه حاکمیتی برای اینکه مسئولیتی در قبال گشایش اعتبار نداشته باشند باعث آن شدند.
 
حال که فرصتی دست داد و قطار دولت یازدهم در ایستگاه زنجان توقفی دو روزه داشت. انتظار می رود تا رییس دولت برای انجام معروفی بزرگ در این استان خصوصا در موضوع توسعه ریلی، نگاهی هم به کارخانه ایریکو به عنوان یکی از پیشرفته ترین کارخانه های صنایع ناوگان ریلی خاورمیانه بیندازد و گره های ایجاد شده توسط  مسئولین سابق را با دستور تسریع ترخیص قطعات ریل باس، و اعتماد به این مجموعه در تولید ناوگان  ریلی باز کند که در این راستا با تدبیر، بالاترین معروف را که توسعه است موجب شده و مانع از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور با رونق این کارخانه شوند. 

* سیدروح الله لطیفی

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مدیراسبق 0 0

    عزیز دل برادر!!!چگونه دریابند؟؟؟؟ اونوقت اگر کارخانه مذکور وکارخانه واگن پارس راه افتاد!!چه کسی میتونه ماموریت خارج بره؟؟؟ حالتون خوشه!یا ملت رو بلانسبت ببوگلابی گیرآوردین!

  • 0 0

    بزرگترین کارخانه ریلی!؟ ایریکو یک چهارم واگن پارس هم نمیشه جانم. اول واگن پارسو دریابند که از همه قدیمی تره بعدش دیگرانو.