| کد خبر: 26606 |

◄ خداحافظی قائم مقام وزیر راه با دولت؛ شایعه یا واقعیت؟

تین نیوز | استعفای قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی، از جمله اخبار درگوشی است که این روزها در محافل خبری در حوزه هوایی، به گوش می رسد.

به گزارش تین نیوز، سال گذشته بود که وزیر راه و شهرسازی در حکمی، علی محمد نوریان را به عنوان قائم مقام وزیر در امور هوانوردی و هواشناسی منصوب کرد؛ سمتی که تا قبل از آن وجود نداشت و بیانگر توجه ویژه وزیر راه به این حوزه داشت.

نوریان تا قبل از حادثه سقوط آنتونوف 140، تعامل خوبی با رسانه ها داشت و به واسطه مسئولیتش در عرصه های مختلف هوانوردی، نظرات کارشناسی خود را به طور بسیط ارائه می داد، اما کم کم، پاسخگویی وی کمتر و کمتر شد تا جایی که درباره سانحه هوایی اخیر، بی هیچ اظهار نظری، سکوت کامل پیشه کرد.

کمرنگ شدن حضور قائم مقام وزیر راه، به ویژه در حادثه سقوط آنتونوف 140 بیش از پیش به چشم آمد؛ او تنها به حضور در مراسم گرامیداشت جان باختگان این سانحه اکتفا کرد و هیچ اظهار نظری هم درباره علت حادثه نکرد.

آخرین اظهار نظرهای نوریان، به ورود قطعات هواپیما به کشور برمی گردد. وی در این باره گفته بود که تا حدودی شرایط نسبت به قبل بهتر شده و بخشی از قطعات مورد نیاز، تامین شده اما كماكان برای واردات موتور که عامل اصلی زمین‌گیر شدن هواپیماهای كشور است، مشكلاتی وجود دارد. وی همچنین در شهریورماه امسال، بازدیدی از فرودگاه بین‌المللی مشهد داشته است.

اکنون شنیده ها حاکی از آن است که نوریان، تقاضای کناره گیری از سمت خود را به آخوندی ارائه کرده و گمانه زنی هایی نیز درباره علت این استعفا به گوش می رسد که به دلیل تردید در صحت و سقم آنها، از بیانشان معذوریم.

گفتنی است؛ علیرغم پیگیری های تین نیوز، هنوز هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مسئولان درباره این استعفا ارائه نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یا حسین 0 0

    جناب آقای نوریان اگر اینکار یعنی استعفا دادید بسیار کار خوبی کردید وقتی حرف وعمل انسان خریداری ندارد وهیچ کاری در طی یکسال اخیر در صنعت هوانوردی با حضور شما و… اتفاق نیفتاده بهترین کار را کردید …باوجود دوسانحه اخیر کاشکی ریاست سازمان هم شجاعانه استعفا می داد ومعذرت خواهی از خانواده قربانیا ن وصنعت هوانوردی بعنوان فرمانده اسمان کشور در بخش سیول می نمود. در حال حاضر بعلت بی کفایتی سیستم مالی واداری سازمان هواپیمایی کشوری باعثتعطیلی بخش نظارت سازمان در بازرسی از فرودگاههای کشور وبخش بازرسی استاندارد پرواز از شرکت های هوایی شده وبعلت دخالت کردن در امور کارشناسان در حضور وغیاب در محل کار ونپرداختن حق الزحمه پرسنل در انجام ماموریت محوله وانواع سنگ اندازی توسط بخش مدیریت اداری باعثبی رقبتی کارکنان شده وصنعت را به امان خدا رها کردند که باید منتظر سانحه بعدی با وجود تیم حاضر در سازمان بود انشا گوش بدهکاری وجود داشته باشد.

  • افشاگر 0 0

    بسیار متاسف شدم از نبود افرادی معتقد و متعهدی چون جناب نوریان و خوشحال شدم که ایشون در این اوضاع خراب و فساد گسترده در صنعت حمل و نقل هوایی وقتی دیدند با این ابالیس نمی توان مبارزه کرد و این اژدهای فساد هفت سر دارد حداقل پای خود را از این مهلکه بیرون کشید تا نامش بماند و خوشنام بماند درود بر شما هر چند که ناراحتیمان بیشتر از خوشحالیمان است و امیدوار به از پا درآوردن دیو پلید فساد هستیم این حرکت ایشان خود دلیل خوبی برای وجود معضل در صنعت حمل و نقل هوایی است.

  • داش کسن 0 0

    جناب آقای وزیر پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است بار ها به شما تاکید کردم که راه تعامل سازنده با بدنه کارشناسی و نخبگان اصلی صنعت حمل و نقل هوایی را باز بگذارید، دوست دیرین حضرتعالی آقای کشاورزیان که تنها تکیه گاه اطلاعاتی شما در این عرصه هستند هم شاید چیز هایی بدانند اما علامه دهر نیستند درب وزارتخانه را بر روی کارشناسان نبند و به نظرات نخبگان توجه کن وزارت راه، وزارت مسکن نیست وزارت صد در صد تخصصی است از ما گفتن بود

  • 0 0

    خوب است جناب نوریان گزارشی از عملکرد یکساله خود در سمت قائم مقام هوانوردی و هواشناسی ارائه کند که بر اهل صنعت مشکلات و مسایل روشن تر شود!

  • 0 0

    جناب اقای دکتر نوریان و برادر بزرگوار و ژدر هواشناسی من بسیار متاثر شدم و نبود انسان شریف و بزرگوار و متدین و دلسوز چون برادر دکتر نوریان با هیچ چیز در دولت جبران نخواهد شد. از خدا می خواهم هر چه سریعتر در مقامی فراتر قرار بگیرند و کشور از وجود چنین انسان باسوادی بیشتر مستفید شود.

  • ناظر 0 0

    از یک طرف جای شکرش باقی است که آقای نوریان متوجه شد این اما م زاده شفا نمی دهد آقای وزیر هم مسئولیت می خواهد و هم اختیار نمی دهد اگر ایشان قائم مقام بود باید حرف اول و آخر ایشان می زد اما دیدم که اینطور نبود باشد تا وزیر گیر سوالات کمیسون عمرا ن بیافتد و بعد شاید یکی از طرفین فکر اساسی بکنند یا کمیسیون یا وزیر!!!

  • مسعود جلیلی 0 0

    باسلام اگر آن زمان آقای جواهر به من خلبان فالکن دیپلمه خطاب نمیکرد الان شاهد سقوط فالکن و شهادت نبودیم. البته خوشحال باش اقای جلیلی که شهید شدی. خدا از سر تقصیرات روسای سازمان نگذره.

  • کارشناس 0 0

    با سلام آقایانی که کامنت گذاشته ایدکمی یواش حرکت کنید این یکسال عملکرد آقای مهندس نوریان که همه دکتر نوریان صداش می کردند متاسفانه از عملکرد بسیار ضعیف حکایت دارد چرا که در مرحله اول تحت فشار به آقای وزیر موجب انتصاباتی گردید که نه تنها باعثتغییر و تحول نگردید بلکه با عثرکود در بخش های عمده و کلیدی گردید در بخش هوانوردی و هواشناسی گردید و اکثرا با بگار گماردن بازنشستگانی که هیچ سابقه خوبی نداشتندو موجبات ایجاد عدم انگیزه در نیرو های در حال کار و جوان گردید. لطفا بفرمائید یک گزارش از عملکرد ایشان در امور هوانوردی بدهند تا ببینیم چهکار مثبی انجام داده. ایشان اگر یک سال دیگر حضور داشتند موجبات استیضاح اقای وزیر محترم را فراهم می کردند.

  • کارشناس 0 0

    اقایان بزرگوار ایشان استعفا ننموده اند بلکه تلاش می کردند همچنان در مسند قدرت باقی باشند و لی با توجه به عملکرد ضعیف ایشان بالاخره …

  • امیدوار 0 0

    سلام یکهفته است که ایشان حضور ندارند و هیچ اتفاقی نیفتاده است و اگر از ابتدا هم نی آمدند قطعا خیلی جریان امور راحت تر طی می شد اصلا در گذشته واسطه ای بین مدیران صنعت هوایی و وزیر وجود نداشت و وجود یک واسطه بروکراسی را دو چندان کرده بود ضمن اینکه قرارداد ایشان یکساله بوده و خوشبختانه تمام شده است بیاییم فضا را در اختیار نیروهای جوان قرار دهیم و بگذاریم افراد چند بار بازنشسته استراحت کنند.

  • کارمند 0 0

    امیدوارم نیروهایی نیز که در این مدت حضور نا مبارکشان با خود وارد شرکت فرودگاهها و هواشناسی ومجری طرح فرودگاه کردند نیز تشریفشان را ببرند تا فضای سالمی برای کار کردن نیروهای منخصص دلسوز فراهم شود.

  • کارشناس 0 0

    عزیزان محترم اقای نوریان دکتر نبودند ایشان مهندس هستند و در هیچ دانشگاهی ایشان مدر کترا کسب نکرده اند ولی یک باز به مسئولینی که ایشان را دکتر صدا می کردند نگفت که من مهندس م. من بعنوان عضوی از بدنه وزارت راه از آقای دکتر آخوندی وزیر محترم تقاضامندم افراد بازنشسته ای که ایشان منصوب کرده بودند را برکنار و از افراد متخصص استفاده نمایند.