| کد خبر: 2562 |

◄ گزارش عملکرد فرودگاه‌های کشور در اسفندماه ۹۲ / افزایش ۱۲ درصدی ترافیک آسمان ایران

تین نیوز | آمار رسمی منتشر شده از سوی دفتر نوسازی و فناوری شرکت فرودگاه های کشور نشان می‌دهد عملکرد فرودگاه های کشورمان در اسفند ماه سال 92 نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، در مجموع رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، در آخرین ماه سال 92 نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه های کشورمان، شاهد رشد 12 درصدی نسبت به اسفند 91 بوده است. همچنین در این زمان، اعزام و پذیرش مسافران، 20 درصد و اعزام و پذیرش بار، 26 درصد افزایش داشته است.

این رشد به ویژه در بخش پروازهای خارجی قابل توجه است؛ چنانکه در اعزام و پذیرش مسافران خارجی در اسفند ماه 92 شاهد رشد 42 درصدی نسبت به اسفند 91 هستیم. میزان رشد اعزام و پذیرش مسافران در بخش پروازهای داخلی نیز، رقم 14 است.

مقایسه عملکرد کلی فرودگاه‌ها در اسفند92 و 91
فرودگاه رفسنجان با 16 نشست و برخاست در اسفندماه 92، رشد 100 درصدی را نسبت به اسفندماه سال 91 (6 نشست و برخاست) داشته است، این رشد در میزان مسافر نیز قابل مشاهده است.

از سوی دیگر، عملکرد فرودگاه خوی، در اسفند 92 نسبت به اسفند 91 کاهش داشته است، به طوری که از رقم 8 نشست و برخاست در اسفند 91 به 2 نشست و برخاست در اسفند 92 رسیده و کاهش 75 درصدی علمکرد را تجربه کرده است.

مقایسه عملکرد فرودگاه‌ها در اسفند92 و 91/ پروازهای داخلی
فرودگاه رفسنجان با رساندن رقم 6 نشست و برخاست اسفند 91 به 16 نشست و برخاست در اسفند 92، 100 درصد رشد را در پرواز و نیز در اعزام و پذیرش مسافران تجربه کرده است.

همچنین فرودگاه خوی، با رساندن رقم 8 نشست و پرواز در اسفند 91 به رقم 2 نشست و برخاست در اسفند 92، کاهش 75 درصدی پرواز را ثبت کرده است.

مقایسه عملکرد فرودگاه‌ها در اسفند92 و 91/ پروازهای خارجی
فرودگاه کرمان با رساندن رقم 26 پرواز اسفند 91 به 67 نشست و برخاست در اسفند 92، رشد 100 درصدی را در تعداد پرواز و مسافر خارجی تجربه کرده است.

از سوی دیگر، فرودگاه های گرگان، اردبیل، بیرجند و ارومیه نیز با افزایش قابل توجه پروازهای خود، رشد 100 درصدی پرواز و نیز تعداد اعزام و پذیرش مسافران را نسبت به اسفند 91 تجربه کرده اند.

در این میان فرودگاه همدان نیز که در اسفندماه 91 هیچ پرواز خارجی نداشته، رقم پروازهای خود را در اسفند92 به 10 رسانده و رشد 100 درصدی پرواز خارجی و اعزام و پذیرش مسافران در این پروازها را تجربه کرده است.

کاهش 100 درصدی پروازهای خارجی نیز مربوط به عملکرد فرودگاه سنندج است که علیرغم انجام 8 پرواز در اسفند 91، اسفند 92 را بدون پرواز (و مسافر) خارجی سپری کرده است.

نکته قابل توجه دیگر در این میان عملکرد فرودگاه زاهدان است که علیرغم کاهش 19 درصدی پروازهای خارجی، شاهد رشد 100 درصدی مسافران این پروازها، در اسفندماه 92 نسبت به سال 91 بوده است.

مقایسه عملکرد کلی فرودگاه‌ها در اسفند92 در مقایسه با بهمن92
مقایسه عملکرد فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در اسفند و بهمن ماه گذشته نشان می دهد اعزام و پذیرش مسافران در اسفندماه نسبت به بهمن، 4 درصد و میزان نشست و برخاست هواپیما، 2 درصد رشد داشته است.

تفکیک پروازهای خارجی و داخلی در این بخش، بیانگر آن است که میزان اعزام و پذیرش مسافران داخلی در اسفند نسبت به بهمن 92، به میزان 4 درصد رشد داشته در حالی که میزان رشد اعزام و پذیرش مسافران در پروازهای خارجی، در اسفندماه نسبت به بهمن 92، 7 درصد است.

فرودگاه شهرکرد، با افزایش شمار پروازها و مسافران خود در اسفند 92 در مقایسه با بهمن ماه، شاهد رشد 100 درصدی پرواز و مسافر بوده است. فرودگاه خوی نیز که در بهمن ماه 92، هیچ گونه اعزام و پذیرش مسافری نداشته، در اسفندماه، با انجام 2 پرواز و اعزام و پذیرش 86 مسافر، رشد 100 درصدی پرواز و مسافر را تجربه کرده است.

از سوی دیگر، فرودگاه شاهرود، بدون پرواز و مسافر، کاهش 100 درصدی نشست و برخاست هواپیما را تجربه کرده است. نکته قابل توجه در این میان، انجام 3 پرواز در این فرودگاه در بهمن ماه، بدون اعزام و پذیرش مسافر است.

مقایسه عملکرد فرودگاه‌ها در اسفند92 در مقایسه با بهمن92/ پروازهای داخلی
فرودگاه های شهرکرد و بم، با افزایش پروازها و مسافران، شاهد رشد 100 درصدی در بخش پروازهای داخلی اسفند در مقایسه با بهمن ماه بودند.

فرودگاه خوی نیز با انجام 2 پرواز داخلی، شاهد رشد 100 درصدی میزان پروازهای این فرودگاه در مقایسه با بهمن ماه (عدم انجام پرواز) بوده است.

رشد 43 درصدی پروازهای داخلی فرودگاه خرم آباد و نیز افزایش 57 درصدی پروازهای فرودگاه نوشهر دراسفند92 در مقایسه با بهمن 92 نیز قابل تامل است.

فرودگاه شاهرود نیز که در بهمن ماه گذشته، 3 پرواز داخلی (بدون اعزام و پذیرش مسافر) داشته، بدون انجام پرواز داخلی در اسفند ماه، شاهد کاهش 100 درصدی نشست و برخاست هواپیما در این بخش بوده است.

مقایسه عملکرد فرودگاه‌ها در اسفند92 در مقایسه با بهمن92/ پروازهای خارجی
در اسفند ماه 92، فرودگاه زنجان شاهد کاهش 45 درصدی میزان پرواز نسبت به بهمن ماه بود.

همچنین کاهش 6 درصدی پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در اسفند92 در مقایسه با بهمن ماه، قابل تامل است.

فرودگاه های شاهرود، خوی، بم، طبس، شهرکرد، رفسنجان، نوشهر، ایرانشهر، ایلام، خرم آباد، سیرجان، زابل و سبزوار نیز فرودگاه هایی هستند که آخرین ماه سال 92 را بدون انجام پرواز خارجی سپری کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    امیدوارم آقایان مدیران شرکت فرودگاههای کشور این امارها را جزو افتخارات خود ثبت نکنند. افزایش تعداد نشست و برخواست، و یا ترافیک هوایی با تقاضای و سرمایه مردم و توسط ایرلاینها انجام شده است. اگر این عزیزان اماری در خصوص ارتقای کیفیت خدمات دارند ارایه نمایند