| کد خبر: 23119 |

به منظور استفاده از توان خیرین راهساز؛

آخرتی ها با وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند

تین نیوز |  اعضای انجمن خیرین راه و ترابری (آخرت) به منظور ایجاد بستر و تسهیل امكانات حمل و نقل در نقاط محروم، نیازمند و آسیب دیده با وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو كردند. 

به گزارش تین نیوز از  مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، انجمن خیرین راه و ترابری به منظور ایجاد بستر و تسهیل امكانات حمل و نقل در نقاط محروم، نیازمند و آسیب دیده توسط جمعی از خیرین تشكیل شده است و آماده ارائه خدمات ، جذب و هدایت كمكهای فكری ، مادی و معنوی خیرین مرتبط در این زمینه می باشد.

عباس آخوندی جلسه ای با اعضای انجمن خیرین راه و ترابری اظهار داشت: باید انجمن خیرین راه و ترابری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی به كمك دولت، سنگها را از راه مردم بردارد.
وزیر راه و شهرسازی ضمن تاكید بر حمایت این وزارتخانه از این انجمن مردم نهاد، اظهار داشت: رهبری و مدیریت انجمن مذكور باید به عهده خود خیرین باشد و دولت نیز می تواند به دلیل داشتن هدف مشترك، از آن به عنوان نهاد عمومی غیردولتی حمایت می كند.
وزیر راه و شهرسازی در این جلسه ضمن تاكید بر ارائه آموزش های لازم گفت: برای ارتقای آموزش مدیران و كارشناسان بهتراست پروژه ها را نقد و بررسی كنیم و به نقاط قوت و ضعف آنها پی ببریم و هر پروژه ای به تنهایی یك مبحث آموزشی دارد.

در این جلسه معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از گذشت دو سال از تشكیل انجمن خیرین راهساز و به تصویب رسیدن اساسنامه آن و توسعه آن در استانها با تفویض كار به بخش خصوصی نزدیك به 160 كیلومتر راه روستایی تاكنون توسط این انجمن احداث و آسفالت شده است.
 
اهداف و روش آخرتی ها  
انجمن خیرین راهساز با نه نفر هیات امنا و هفت نفر هیات مدیره اداره می شود. 
اهداف انجمن خیرین راه و ترابری (آخرت) اشاعه فرهنگ مشاركت و جلب كمكهای مردمی در حوزه حمل و نقل در مناطق محروم و مورد نیاز، مراقبت از اجرای نظرات و اهداف شرعی و قانونی خیرین در طول حیات خیر و تداوم امور طبق خواسته خیــر، انجام بهینه عملیات عمرانی از طریق مشاركت با اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای اهداف و نظرات خیرین مطابق ضوابط و مقررات در مناطق محروم و مورد نیاز و ارتقاء ایمنی راههای مناطق محروم و مورد نیاز از طریق فرهنگسازی و تأمین تجهیزات و تسهیلات میان راهی قید شده است.
همچنین از دیگر اهداف این انجمن جلب مشاركت ذینفعان صنعت حمل و نقل به منظور جذب منابع و هدایت به سمت اهداف انجمن و ارتباط ، همراهی و همكاری با سایر جوامع خیرین و تشكلهای هم راستا آمده است.
روش اجرای هدف انجمن خیرین راه و ترابری (آخرت) شامل مشخص شدن نیازمندیهای مربوط در مناطق محروم، اولویت بندی نیازمندیها از سوی هیأت مدیره و با هماهنگی مراجع دولتی و دستگاههای ذیربط، جلب و جذب مشاركت و كمكهای مادی، فكری و معنوی خیرین، برای اجرای طرحها، مراقبت از اجرای بهینه طرحها و نظرات خیرین و تحویل طرحهای اجرا شده به بهره برداران با هماهنگی های مربوطه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.