| کد خبر: 19426 |

◄ نقد عملکرد یکساله وزارت راه و شهرسازی؛ کاربران تین نیوز: بخش حمل و نقل یتیم مانده است

تین نیوز | وقتی اواخر تیر ماه و برای چندمین بار نمایندگان مجلس موضوع استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را پیش کشیدند، گزارشی با عنوان" بازهم سایه استیضاح در تعقیب آخوندی "در تین نیوز منتشر شد که به این موضوع پرداخته بود. پس از انتشار این مطلب کاربران تین نیوز نیز نظرات خود را در نقد عملکرد یکساله وزارت راه و شهرسازی ارایه کردند که در زیر می‌آید:
 
1- بهتراست خود وزير محترم تفكيك دو وزارت را تعقيب كند تا از بار سنگين و غيرقابل تحمل وزارت راه خلاص شود و به همان حوزه مسكن وشهرسازی بپردازد كه تخصصش را دارد. واقعا حوزه حمل و نقل يتيم مانده است چون نه آخوندی آن را می‌داند و نه توانسته است از افراد خبره در امور حمل و نقل در ستاد استفاده كند. بعضی انتصاباتش در سازمان‌های حمل و نقل و حوزه امور عمرانی هم قابل قبول نبوده و چون فرد تيزبينی است بعد از دوسال می‌فهمد كه معاونين خوبی منصوب نكرده است. از قديم گفتند كه يك دست يك هندوانه برمی‌دارد. حساب كنيد اين وزير بايد چند نفر را در حد معاونت در ستاد وزارت و سازمان‌ها و استان‌ها مديريت كند؟ حدود 30 معاون و حدود 30 مديركل استانی. معلوم است كه بارش می‌لنگد و به مقصد نمی‌رسد.
 
2- تنها راه رهایی ایشان اقدام به تفکیک وزارتخانه به 2 وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی است با این بودجه ناچیز و چاه بی انتهای مسکن مهر بخش حمل و نقل و ترابری به سمت نیستی و نابودی می‌رود.
 
3- ایشان قول داده بودند كه تفكيك دو وزارت را كارشناسی‌ می‌كنند كه نكردند و اگر كسی در وزارت حرف از تفكيك زد با او برخورد شد.
- درباره اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل هيچ طرح و برنامه عملی ارائه نكردند.
- هيچ عملكرد موفقی در بخش ريلی كه هدف رئيس جمهور محترم است انجام نشده است.
- در ستاد وزارت در بخش حمل و نقل هيچ تحركی انجام نشده است.
- وعده فاينانس پروژه های حمل و نقل را دادند كه به هيچ كجا نرسيد.
-وعده فعال شدن آزادراه تهران شمال هم كه عملی نشد.
- وظيفه كاهش تلفات جاده‌ای هم به شاخص لازم نرسيده است.
-وعده به نتيجه رساندن طرح جامع حمل و نقل در مدت شش ماه هم به نتيجه نرسيد.
بهتر است خودشان بگويند چه چيزی در بخش حمل و نقل به نتيجه رسيده است؟ فكر كنم فقط دانش ايشان اندكی بالا رفته باشد.
 
4- همه وزرای سابق راه و ترابری يعنی رحمتی- تركان - خرم - بهبهانی و حتی سعيدی كيا كه هم وزارت مسكن و شهرسازی را تجربه كرده و هم وزارت راه و ترابری را در مصاحبه های منتشره خود تفكيك دو وزارت را لازم و برای رشد بخش حمل ونقل واجب می‌دانند ولی آقای آخوندی ره به تركستان را رها نمی‌كند.
 
5- همه می‌گويند ادغام وزارتخانه‌ها غلط بوده و بايد تفكيك انجام شود ولی به گوش بعضی نمی‌رود.
وزير محترم گفته بود كه تفكيك و يا ادغام را به گروه كارشناسی می‌سپارد و گزارش می‌دهد كه نكرده است.
وزير محترم وعده فعال شدن پروژه آزادراه تهران - شمال را داده بود كه نكرد.
وزير محترم وعده نهايی شدن طرح جامع حمل و نقل را داد كه هيچ حركت موثری اتفاق نيفتاد.
وزير محترم وعده داد كه پروژه ها را غربالگری می‌كند كه نكرد.
وزير محترم وعده داد كه حمل و نقل ريلی رشد می‌كند كه نكرده بلكه پروژه‌ها راكد شدند.
وزير محترم وعده داد كه پروژه‌ها فاينانس می‌شوند كه نشدند و ...
بهتر است يكبار ديگر متن خوبی كه وزير محترم به عنوان برنامه خود هنگام اخذ رای به مجلس ارائه نمود مرورشود تا ببينيد چه وعده هايی داده بود.
 
6- آخوندی در معارفه خود تاکید کرد که "به دنبال مبارزه با فساد هستم و تلاش می کنم هیچ پروژه ای را بدون رقابت واگذار نکنم و هیچ‌ پروژ‌ه‌ای بدون توجیه اقتصادی ساخته نشود."
 
جناب آقای دكتر آخوندی
حدود يك سال از فرمايشات گرانبهای شما می‌گذرد اما متاسفانه هنوز هيچ توفيقی در راه مبارزه با فساد حاصل نكرده‌ايد من اگر به جای شما بودم يك دوره دو واحدی مبارزه با فساد نزد استاد زنگنه وزير محترم نفت می‌گذراندم.
فساد با شعار دادن از بين نمی‌رود شما با گذشت بيش از يك سال هنوز نتوانسته‌ايد تغييرات مقدماتی مديريتی زير مجموعه های خود را كامل كنيد.
هنوز هم بعضی از مديران و معاونان نالايق و فساد دولت قبلی بر سر كار هستند و هر روزیكه می‌گذرد ميلياردها خسارت عمدا و سهوا به بيت المال وارد می‌كنند.
به نظر من به عنوان يك اصلاح طلب شما بر خلاف ساير وزرا كارنامه درخشانی طی يكسال گذشته نداشته‌ايد.
 
7- آقای آخوندی شما در معارفه خود گفتید به دنبال مبارزه با فساد هستید چرا به همه شرکت‌های تابعه و وابسته وزارت راه و شهرسازی رسیدگی نمی‌کنید؟ چرا به فساد گسترده مدیران [...] پایان نمی‌دهید؟ آیا این فقط یک شعار بود؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    طی یکسال گذشته عدم تجربه و توانمندی ایشان در حوزه حمل و نقل کاملا مشهود بود. یکی از گرفتاریهای دیگرایشان بکار گیری مدیران مسکنی در حوزه راه بود که این مشکل را دو چندان نمود به نظر من به جای آقای فرجی دانا ایشان مستحق استیضاح بودند