| کد خبر: 18524 |

در جلسه شورای عالی هواپیمایی عنوان شد:

◄ دستور وزیر راه برای تدوین آیین‌نامه مجوز فعالیت شرکت‌های هواپیمایی

تین نیوز |  وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اهمیت نقش و جایگاه شورای عالی هواپیمایی كشوری، ارائه چارچوب قانونی برای اعطای مجوز فعالیت شركت های هواپیمایی را الزامی دانست و خواستار تدوین آئین نامه و دستورالعمل های مربوطه در این خصوص شد.
 
به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی كه در جلسه شورای عالی هواپیمایی سخن می گفت، اظهار اشت: ارائه چارچوب قانونی برای اعطای مجوز فعالیت شركت های هواپیمایی براساس صلاحیت های چهارگانه در زمینه های فنی، مالی، تجهیزاتی و پشتیبانی الزامی است.
 
بنابراین گزارش چهارمین جلسه شورای عالی هواپیمایی در امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی به منظور بحث و بررسی در مورد سیاست های شورا در خصوص اعطای پروانه بهره برداری به متقاضیان تاسیس شركت های هواپیمایی و همچنین نظارت بر پیاده سازی استانداردها و افزایش بهره وری این شركت ها با حضور اعضای شورا و وزیر راه و شهرسازی تشكیل شد.
 
در این جلسه نظارت بر پیاده سازی استانداردها و افزایش بهره وری شركت های هواپیمایی و تلاش آنها برای كاهش تاخیرات و انجام به موقع پروازها و اجرای تعهدات نیز مورد تاكید اعضای شورای عالی هواپیمایی قرار گرفت و در ادامه شرایط لازم برای تاسیس شركت ها و همچنین نحوه تمدید اعتبار مجوز آنها مورد بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در این جلسه برنامه ریزی های صورت گرفته برای نوسازی ناوگان هوایی مسافربری ارائه و بحث و بررسی بیشتر به جلسات آتی موكل شد.
 
در این جلسه مقرر شد جلسات فوق العاده شورا طی هفته های آینده به منظور تدوین آئین نامه مربوطه تشكیل شود.
 
شورای عالی هواپیمایی كشوری مركب از 9 عضو است كه براساس ماده 6 قانون هواپیمایی كشوری و اصلاحیه های آن وظایفی از جمله اعلام نظر در امور هواپیمایی و همچنین اظهارنظر راجع به صدور پروانه بهره برداری شركت های هواپیمایی را به عهده دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.