| کد خبر: 169356 |

◄ مسئولیت مالیات برخانه‌های خالی از وزارت راه به شهرداری منتقل می‌شود

قرار است تا ماموریت وصول مالیات بر خانه‌های خالی از سازمان امور مالیاتی به شهرداری‌ها منتقل شود تا این مبالغ برای اجرای برنامه مسکن اجتماعی در اختیار آنها قرار گیرد.

تین نیوز
وزیر راه و شهرسازی روز گذشته از درباره جزییات بسته پیشنهادی برای تعادل‌بخشی به بازار مسکن، خبر داده و گفته است: قرار است تا ماموریت وصول مالیات بر خانه‌های خالی از سازمان امور مالیاتی به شهرداری‌ها منتقل شود تا این مبالغ برای اجرای برنامه مسکن اجتماعی در اختیار آنها قرار گیرد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اما در این‌بار به این شبکه خبری، گفت: اطلاعی از اظهار نظر دکتر آخوندی در خصوص واگذاری اختیار دریافت مالیات از خانه‌های خالی ندارد ولی، تحقق آن می‌تواند منشا اثر خوبی برای بهسازی بافت فرسوده در شهر باشد.
 
مجید فراهانی هم‌چنین، افزود: جزییات بسته پیشنهادی برای تعادل‌بخشی به بازار مسکن مطرح شده ازسوی وزیر راه و شهرسازی به شوراسی اسلامی ش هر منتقل نشده است اما می‌تواند دارای ابعاد مثبت زیادی برای شهر بزرگی چون تهران باشد.
 
به گفته عضو اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران: در حقیقت با روند رو به تزاید اسکان در تهران و وجود 500‌هزار واحد خانه خالی در شهر، واگذاری مسئولیت دریافت مالیات به شهرداری این تعداد واحد مسکونی را به چرخه واگذاری وارد می‌کند.
 
فراهانی بر این باوراست که با این اتفاق شاهد پیشی گرفتن عرضه از تقاضا خواهیم بود و قطعا قیمت اجاره‌بها و خرید مسکن با سیر نزولی همراه خواهد شد و کاهش قیمت در بخش مسکن رهاورد تصمیم درست وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.
او دومین بازتاب ماموریت وصول مالیات بر خانه‌های خالی از سازمان امور مالیاتی به شهرداری‌ها را انتقال عوارض خانه‌های خالی به سمت شهر عنوان کرد و افزود: اخذ عوارض بر خانه‌های خالی به اقتصاد شهری کمک کرده و زمینه مقاوم سازی و احیای بافت‌های فرسوده را فراهم می‌کند.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، ابراز امیدواری کرد: ابلاغ این تصمیم به شورای اسلامی شهر هرچه زودتر  محقق شود.
 
به گزارش تین‌نیوز، وزیر راه و شهرسازی درباره جزییات بسته پیشنهادی برای تعادل‌بخشی به بازار مسکن گفته است: ماموریت وصول مالیات بر خانه‌های خالی از سازمان امور مالیاتی به شهرداری‌ها منتقل شود تا این مبالغ برای اجرای برنامه مسکن اجتماعی در اختیار آنها قرار گیرد.
 
عباس آخوندی درباره بسته پیشنهادی برای تعادل‌بخشی به بازار مسکن که عصر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با حرفه ورزان و صاحبنظران بخش مسکن ارایه شد، توضیح داده که: با هدف افزایش عرضه در بازار مسکن، بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم مقرر شد دولت از خانه‌های خالی مالیات اخذ کند. با توجه به امکان شناسایی بهترِ این واحدها توسط شهرداری‌ها، اخذ این نوع از مالیات (عوارض) توسط شهرداری‌ها، آسان تر صورت می‌پذیرد.
 
آخوندی افزوده است: این عوارض بهتر است صرف هزینه‌های بازآفرینی شهری و عرضه مسکن اجتماعی شود.
بسته تشویقی مالیاتی به منظور افزایش تولید و عرضه مسکن مطابق الگوی مصرف در قالب استیجاری یا ملکی عرضه می شود که این بسته می‌تواند شامل معافیت از پرداخت مالیات بر عملکرد، مالیات نقل ‌و انتقال و مالیات بر اجاره باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.