| کد خبر: 169050 |

به کار گیری HSE ریسک صنعت بیمه را پایین می آورد

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به ضرورت به کارگیری HSE در صنعت ساختمان برای افزایش سطح ایمنی ساخت و ساز در کشور گفت: به کار گیری HSE ریسک صنعت بیمه را پایین می آورد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به ضرورت به کارگیری HSE در صنعت ساختمان برای افزایش سطح ایمنی ساخت و ساز در کشور گفت: به کار گیری HSE ریسک صنعت بیمه را پایین می آورد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در دیدار با  محمود اسعد سامانی، مدیرکل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به موضوع HSE در صنعت ساختمان گفت: فرآیند اجرایی جشنواره  نشان تعالی  HSE که سال گذشته انجام شد، کار  بسیار دشواری بود و این امر خود نشان از ضعف بزرگ بحث ایمنی در صنعت ساختمان است.

وی ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره با تمامی ادارات کل وزارت راه و شهرسازی در استان ها مکاتبه شد و در این مکاتبات با ضمن تشریح ضرورت توجه به  HSE در کارگاه‌های ساختمانی، در خواست شد تا از طریق پیمانکاران خود در استان‌ها  وارد این بحث مهم شوند.

مانی فر در ادامه به چگونگی انتخاب ارزیابان نشان تعالی HSE نیز اشاره کرد و افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته برای برگزاری جشنواره نشان تعالی HSE انتخاب و آموزش ارزیابان بود. از طریق فراخوان به ادارات کل استانی وزارت راه و شهرسازی، حدود ۱۰۰۰ نفر شناسایی و تحت آموزش های لازم قرار گرفتند که پس از برگزاری آزمون حدود ۵۰۰ نفر که حدنصاب لازم را کسب کرده بودند برای امر ارزیابی کارگاه ها  انتخاب شدند .

در ادامه مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان ضمن تاکید بر مشارکت سازمان بیمه در موضوع  HSE گفت: مشارکت صنعت بیمه کشور در امرHSE  می تواند به صورت مستقیم به نفع سازمان های بیمه باشد زیرا میزان ریسک و خطرپذیری را کاهش خواهد داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در ادامه به ضرورت حضور سازمان بیمه در صنعت ساختمان کشور اشاره کرد و ادامه داد: باید صنعت ساختمان با بیمه پیوند بخورد زیرا اگر این ارتباط وجود نداشته باشد پای صنعت ساختمان کشور  در تامین حقوق شهروندان و بهره برداران خواهد لنگید و از سوی دیگر میزان خطرپذیری و ریسک برای شرکت های بیمه نیز بالاتر خواهد رفت.

همچنین محمود اسعد سامانی مدیرکل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی در این دیدار گفت: در اینکه نشان تعالیHSE  اقدام و کار ارزشمندی از سوی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان است تردیدی وجود ندارد. ما برای  مشارکت در این کار استقبال خواهیم کرد. لازم است تادفتر مقررات ملی و کنترل  ساختمان مدلی را برای چگونگی مشارکت سازمان بیمه پیشنهاد دهد تا از آن طریق زمینه های کار فراهم گردد.

در پایان این نشست مقرر شد جلسات توجیهی برای مدیران شرکت های بیمه برگزار و طرح نشان تعالی برای آن ها توضیح داده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.