| کد خبر: 168433 |

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

◄ افتتاح آزادراه 200 کیلومتری کنارگذرجنوبی تهران در سال 98

تاکنون ۸۷۰ میلیارد تومان صورت وضعیت در این پروژه انجام شده است، پروژه از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد و هدفگذاری ما افتتاح آن در سال ۹۸ است، البته قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار و سرمایه‌گذر اعلام کرده است که این پروژه را تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رساند اما برنامه زمانبندی سال ۹۸ است.

تین نیوز

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با حضور جمعی از معاونان خود از پروژه آزادراه جنوبی تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز وی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت:این آزادراه ١٥٨ کیلومتر است که تمام مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی چهار استان البرز، تهران، مرکزی و قزوین را به یکدیگر متصل می‌کند و با توجه به رمپ ها و لوپ‌های آن بیش از ٢٠٠کیلومتر مسیر آزادراهی باید در آن ساخته شود.

وی با اعلام این خبر که این پروژه سال ٩٨ به بهره برداری خواهد رسید گفت: ساخت٢٠٠ کیلومتر مسیر آزادراهی در طی ٤سال یک رکورد محسوب می شود.

به گفته  آخوندی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یک کمربندی بسیار بزرگ برای استان تهران محسوب می‌شود  و باعث کاهش ترافیک عبوری به پایتخت شود.

وزیر راه و شهرسازی دراین باره گفت:  با ساخت این آزادراه  شاهد کاهش ترافیک سنگین در غرب تهران خواهیم بود  و  ترافیک به این محور منتقل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اعتبارات برآورد شده در این پروژه، گفت: برآورد اولیه میزان اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۸۷۰ میلیارد تومان صورت وضعیت شده است. به عبارت دیگر روزانه یک میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده‌ایم.

آخوندی درباره زمان افتتاح آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و تکمیل هر چهار قطعه آن نیز گفت: در حال‌حاضر این پروژه در چهار قطعه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توانسته‌ایم با احداث کارخانه آسفالت در نزدیکی این پروژه سرعت کار را بالا ببریم. طبق قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیا زمان تکمیل پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران سال ۹۸ است اما قرارگاه مدعی است زودتر از این تاریخ می‌تواند پروژه را تحویل دهد. باید بررسی کنیم تا ببینیم آیا امکان تحویل این پروژه زودتر از این موعد وجود دارد یا خیر؟

 این عضو از کابینه هیات دولت با اشاره به طراحی منظر این پروژه، گفت: با استفاده از پیمانکاران داخلی و مهندسان اقدامات قابل توجهی در بحث طراحی منظر راه و معماری آن انجام شده است و یکی از پروژه‌هایی است که با معماری ویژه ساخته می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه از ۱۵۸ کیلومتر طول این آزادراه ۱۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده است گفت:ساخت تمام چهار قطعه به صورت همزمان است، از مزیت های این پروژه است و خوشبختانه سرعت پیشرفت فیزیکی این پروژه بسیار مطلوب است و تمام پیمانکاران و مهندسان مشغول کار در آن هستند.

بر اساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر ۲۷۰۰ نفر در چهار قطعه کنارگذر جنوبی تهران مشغول به کار هستند و یکی دیگر  از مزیت‌های این پروژه امکان اتصال آن به شهر فرودگاهی امام است که قرار بر این است به مرکز بار در پایتخت تبدیل شود.

آخوندی ادامه داد: شهر فرودگاهی امام ۱۴ هزار هکتار است و در پی این هستیم تمام باراندازهای تهران را جمع‌آوری و به منتهی الیه شرق فرودگاه منتقل کنیم که خوشبختانه این آزادراه دقیقاً به همان نقطه و مسیر دسترسی دارد.

وزیر راه و شهرسازی این را هم گفت که هدف از اجرای پروژه کنارگذر جنوبی تهران ارتقای کیفیت زندگی مردم در پایتخت است.

آخوندی ادامه داد: با طراحی لجستیک پارک تهران در فرودگاه امام، بخش عمده‌ای از باراندازهای تهران به این سمت می‌آید و خدمات شهر تهران  افزایش می‌یابد. به عنوان مثال؛ در بحران برف سال قبل که چندین کیلومتر ترافیک  سنگین رخ داد با اجرای طرح بارانداز دیگر چنین مشکلاتی را نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.