| کد خبر: 168288 |

◄ 28 سال پس از تراژدی رودبار و منجیل؛ دستاوردمان در کاهش ریسک زلزله چیست؟ + تصاویر

نشست خبری به‌منظور ارائه اهم دستاوردها و اقدامات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با محوریت کاهش ریسک زلزله و چشم‌انداز آتی در حوزه‌های پژوهشی و حاکمیتی برگزار می‌شود.

تین نیوز

با حضور محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مراسم تشریح دستاوردهای این مرکز در خصوص کاهش ریسک زلزله و چشم‌انداز آتی در حوزه‌های پژوهشی و حاکمیتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به‌وقت‌ ایران، پنجشنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۶۹ (برابر با ۲۱ ژوئن ۱۹۹۰ در ساعت ۲۱ به‌وقت گرینویچ) بود که زلزله‌ای به بزرگی بیش از 7 ریشتر،​ در نزدیکی دو شهر منجیل و رودبار و روستاهای اطراف در استان گیلان و شمال غرب استان زنجان در ناحیه طارم علیا در شمال ایران را لرزاند.

این زلزله تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری از مرکز زمین‌لرزه موجب خسارات جانی و مالی فراوان شد.

 ارتعاشات حاصل از امواج لرزه‌ای در استان‌های زنجان، گیلان و در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، مرکزی، مازندران، سمنان، همدان و کردستان به مدت حدود ۶۰ ثانیه احساس و موجب وحشت عمومی شد و مردم را به خیابان کشاند.

در همین راستا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نظر دارد هم‌زمان با فرارسیدن بیست و هشتمین سالگرد زلزله رودبار، نشست خبری را به‌منظور ارائه اهم دستاوردها و اقدامات خود با محوریت کاهش ریسک زلزله و چشم‌انداز آتی در حوزه‌های پژوهشی و حاکمیتی برگزار کند.

این برنامه فردا روز چهارشنبه 31 خرداد 97 ساعت 9:30 با حضور محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحققیات راه مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

عکس‌هایی از تراژدی تلخ آخرین روز خردادماه 1369 را ببینید:

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.