| کد خبر: 168222 |

رئیس سازمان هواشناسی:

◄ 12 سال اخیر بارش‌ها زیر حد نرمال بوده است

رئیس سازمان هواشناسی عنوان کرد: در 12 سال اخیر بارش باران در کشور زیر حد نرمال بوده‌ است.

تین نیوز

رئیس سازمان هواشناسی عنوان کرد: در 12 سال اخیر بارش باران در کشور زیر حد نرمال بوده‌ است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، داود پرهیزکار در نشست اطلاع‌رسانی و آموزشی هیات بین‌الدولی تغییر اقلیم (IPCC) در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بحث تغییر اقلیم و توسعه پایدار دو بحث کاملاً مرتبط با یکدیگر هستند که در راستای آن شاهد اتفاقاتی مهمی در کشور از بحث توسعه پایدار به‌مانند خشک‌سالی دریاچه ارومیه و زاینده‌رود هستیم.

وی در ادامه مطلب با تأکید بر اینکه در راستای عدم توجه به توسعه پایدار بسیاری از تالاب‌های کشور خشک شده‌اند، بیان کرد: زمانی که بیش از توان یک منطقه در آن توسعه صورت بگیرد شاهد خشک‌سالی خواهیم بود و به‌ناچار باید به سمت استفاده از منابع زیرزمینی پیش برویم و در آینده حتی این منابع هم کافی نخواهند بود و باید به سمت منابع آبی، زیرسطحی (عمیق‌تر) برویم. در حال حاضر بسیاری از مناطق به با این مشکل روبه‌رو هستند.

رئیس سازمان هواشناسی با تأکید بر این مسئله که در 12 سال اخیر بارش باران در کشور زیر نرمال بوده‌ است، گفت: این مسئله بدان معناست که تغییر اقلیم در جهان مسئله اعتقادی نیست و بر اساس تحقیقات، مشاهدات و پژوهش‌ها این موضوع ثابت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اظهار به اینکه در یک دهه اخیر حتی میزان بارش به نرمال هم نرسیده است، خاطرنشان کرد: دمای ایران در سال‌های اخیر به میزان 2 درجه گرم‌تر شده است و تمام اطلاعات آن در آرشیو سازمان هواشناسی کشور وجود دارد.

 او تأکید کرد: توسعه پایدار تنها در چارچوب توان اقلیمی معنا پیدا می‌کند توسعه بیش‌ازحد توان حد اقلیم یک منطقه، قطعاً ناپایدار خواهد بود  و علاوه بر از بین بردن ثروت ملی، مشکلات خیلی فراوانی برای کشور به دنبال خواهد داشت لذا برنامه‌های توسعه‌ای با توجه به تغییرات اقلیمی به وجود آمده دوباره مورد بازبینی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.