| کد خبر: 168080 |

◄ بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه گرگان

آخوندی در بازدید از فرودگاه گرگان به اهمیت توسعه حمل‌ونقل هوایی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان گلستان از مقاصد مهم گردشگری چه از منظر داخلی و چه از منظر خارجی به‌شمار می‌رود لازم است حمل‌ونقل هوایی در این استان توسعه یابد، از همین رو در چهار سال گذشته اقدامات زیادی را برای بهسازی و توسعه زیرساخت در فرودگاه گرگان انجام داده‌ایم.

تین نیوز

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی به گلستان، ابتدا از فرودگاه گرگان و پروژه‌های در دست احداث آن بازدید کرد.

آخوندی در این بازدید به اهمیت توسعه حمل‌ونقل هوایی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان گلستان از مقاصد مهم گردشگری چه از منظر داخلی و چه از منظر خارجی به‌شمار می‌رود لازم است حمل‌ونقل هوایی در این استان توسعه یابد، از همین رو در چهار سال گذشته اقدامات زیادی را برای بهسازی و توسعه زیرساخت در فرودگاه گرگان انجام داده‌ایم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم به ترمینال در دست احداث فرودگاه گرگان اشاره کرد و گفت: شاهد آن هستیم که ترمینال بین‌المللی فرودگاه گرگان پیشرفت بسیاری داشته و در آستانه افتتاح قرار دارد.

او افزود: این ترمینال با ظرفیت ۲.۵ میلیون مسافر در سال نسبت به ترمینال پیشین فرودگاه که ظرفیت ۵۰۰ هزارنفری داشت، ۲.۵ برابر ظرفیت انتقال بیشتر مسافر دارد و اکنون احداث آن ۸۹ درصد پیشرفت داشته و در سال جاری افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی سپس به تشریح پیشرفت‌ها در بخش هوانوردی فرودگاه پرداخت و گفت: تجهیزات بسیار پیشرفته هوانوردی هم از منظر روشنایی و هم از منظر ناوبری و کمک ناوبری در فرودگاه نصب‌شده است.

او افزود: این تجهیزات می‌تواند امکان پذیرایی از پروازهای سنگین را در فرودگاه گرگان فراهم و پروازهای بین‌المللی را با استفاده از هواپیماهای مختلف دایر کند البته این بسته به آن دارد که شرکت‌های گوناگون چقدر بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

آخوندی ادامه داد: اکنون ۹۰ پرواز در هفته در فرودگاه گرگان دایر است که رشد بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، او به فرودگاه کلاله نیز اشاره کرد و گفت: این فرودگاه پیش‌ازاین تعطیل بود اما ما موفق شدیم پروازی را از تهران به این فرودگاه برقرار کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.