| کد خبر: 167363 |

◄ بازدید آخوندی از امکان تاریخی و فرهنگی تاشکند

روز گذشته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در رأس هیأتی وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شد تا در ملاقات با مسئولان حمل‌ونقل این کشور تفاهم‌نامه همکاری درزمینهٔ حمل‌ونقل و ساختمان به امضا برساند.

تین نیوز

روز گذشته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در رأس هیأتی وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شد تا در ملاقات با مسئولان حمل‌ونقل این کشور تفاهم‌نامه همکاری درزمینهٔ حمل‌ونقل و ساختمان به امضا برساند.

آخوندی و هیأت همراه در نخستین روز از سفر خود به جمهوری ازبکستان از امکان تاریخی و فرهنگی تاشکند همچون موزه تیموریان (امیر تیمور) در قلب شهر تاشکند که یک موزه دولتی است با گنبدی بزرگ و به رنگ آبی که گنبد باستانی سمرقند را تداعی می‌کند و جلوه‌ای از رشد دانش و هنر در دوره امیر تیمور است، بازدید کردند.

در این سفر، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین افضلی نماینده مجلس شورای اسلامی، غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی، سیدقاسم بی‌نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، تیمور بشیرگنبدی مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.

همچنین دیگر افرادی که در این سفر به وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند، متشکل از بابک احمدی ناقدی معاون شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، آرش خدایی معاون سازمان هواپیمایی کشور، رضا نفیسی مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شهرام جعفری مدیر پروژه بازاریابی و بازرگانی و سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هادی شدتی معاون اداره کل بازرگانی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید یاری رئیس اداره وزارت امور خارجه، امین ترفع مشاور معاونت حمل‌ونقل، سامان صادقی مسئول میز کشورهای آسیای مرکزی وزارت راه و شهرسازی، سیدکمال‌الدین حسینی نماینده انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌الملل ایران هستند.

پیش‌تر نیز اعلام‌شده بود که ملاقات و گفت‌وگو با مسئولان بخش حمل‌ونقل و ساختمان جمهوری ازبکستان و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در این بخش‌ها در دستور کار این هیأت قرار دارد.

همچنین آخوندی در جریان این سفر از شهر تاشکند، حوزه تمدن شهری سمرقند و بخارا و امکانات فنی و زیرساخت ریلی شهر ترمذ در مرز افغانستان بازدید به عمل خواهد آورد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، این سفر از ۹ خرداد آغازشده و تا ۱۲ خرداد به طول می‌انجامد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.