| کد خبر: 166726 |

تقی زاده در نشست خبری تشریح سند استراتژی حمل‌ونقل مطرح کرد؛

◄ پیش‌بینی 94 اقدام استراتژیک برای رسیدن به حمل‌ونقل ایمن و ارزان

معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد که 94 مورد اقدام استراتژیک در سند استراتژیک در بخش حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است که هدف اصلی ان رسیدن به حمل‌ونقل ایمن و ارزان و در دسترس است، گفت: این سند که اخیراً از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ‌شده از برخوردهای سلیقه‌ای در بخش حملونقل جلوگیری می‌کند.

تین نیوز

معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد که 94 مورد اقدام استراتژیک در سند استراتژی بخش حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است که هدف اصلی ان رسیدن به حمل‌ونقل ایمن و ارزان و در دسترس است، گفت: این سند که اخیراً از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ‌شده از برخوردهای سلیقه‌ای در بخش حمل‌ونقل جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نشست خبری مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با موضوع تشریح سند استراتژی بخش حمل‌ونقل پیش از ظهر امروز در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

تقی‌زاده بابیان اینکه از سال گذشته با تشکیل کمیته‌ای اطلاعات این سند جمع‌آوری شد، بیان کرد: خروجی کار سه ماه گذشته در شکل سند استراتژی در بخش حمل‌ونقل تهیه و اخیراً در شورای عالی ترابری به تصویب رسید.

او مهم‌ترین دلیل ابلاغ این سند را پیشگیری از اقدامات سلیقه‌ای در بخش حمل‌ونقل از سوی سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی دانست و اظهار کرد: برای اینکه به هدف مهم حمل‌ونقل ایمن، روان و ارزان برسیم لازم بود که از برخوردارهای سلیقه‌ای جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌شود بحث مبارزه با خودرو محوری را مطرح کنیم و بعد رفتار در بخش دیگری از کشور این‌گونه باشد که شاهد افزایش خودرو و کاهش تولید  اتوبوس و واگن باشیم از همین رو این سند با رفع این تناقضات، تعامل بین بخشی را افزایش می‌دهد.

تقی‌زاده گفت: اگر قرار باشد اولویت ما گسترش ریل باشد نمی‌شود بودجه حمل‌ونقل جاده‌ای بیشتر از ریلی باشد در این صورت باید شعار خود را هم‌تغییر دهیم. تمامی کشورها گرایش‌های خود را در توسعه مُدهای حمل‌ونقلی مشخص کرده‌اند و ایران هم باید مشخص کند که اولویت اول ریلی، هوایی و سوم جاده‌ای است و بر همین اساس بودجه تعلق گیرد.

او تأکید کرد که در راستای هماهنگ کردن سازمان‌های مربوطه با سند استراتژی وزارت راه و شهرسازی جلسات مستمری برگزار خواهد شد.

تقی‌زاده با اعلام اینکه در این سند 94 اقدام استراتژیک در بخش  حمل‌ونقل باهدف رسیدن به حمل‌ونقل ایمن، ارزان و در دسترس پیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: 40 مورد در دست اقدام و 50 مورد در برنامه آتی وزارت خانه برای شروع و انجام است.

او گفت: از 40 مورد در دست اجرا تنها 10 مورد توسط دولت‌های گذشته و 30 مورد در دولت تدبیر امید انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.