| کد خبر: 165292 |

◄ آخوندی: به قراردادهای خود پس از برجام پایبندیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما قطعاً طرف قابل‌اعتمادی برای مذاکره هستیم ومی فهمیم که دریانوردی و هواپیمایی بدون پیوستن پیمان‌های بین‌المللی قابل انجام نیست

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما قطعاً طرف قابل‌اعتمادی برای مذاکره هستیم ومی فهمیم که دریانوردی و هواپیمایی بدون پیوستن پیمان‌های بین‌المللی قابل انجام نیست.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی در ششمین همایش بانکی ایران و اتحادیه اروپا گفت: البته در نظام بانکی نیز این را می‌فهمیم که این موضوع هم قواعد بین‌المللی دارد که به آن واقف هستیم و اگر پیمان‌هایی مانده است که به آن نپیوسته‌ایم، درنهایت ما در یک گفتگوی منطقه‌ای و برد-برد این مشکلات را حل خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بی‌گمان دنیا در وضعیت فعلی در حال انتقال از یک تغییر دوقطبی است و اتفاقاتی در دنیا رخ‌داده است که کشمکش‌های بسیار جدی‌تر ازآنچه در قالب دیپلماتیک در حال گفتگو است، تحولاتی که در پس این گفتگو در حال انجام است، سخت و عمیق است و نمی‌توان این موضوع را منکر شد و بخواهیم با چند جمله دیپلماتیک از آن عبور کنیم.  

آخوندی ادامه داد: در این موقعیت از تاریخ قرار داریم که اروپا نقش تعیین‌کننده‌ای در این جهت دارد که دنیا را به سمت صلح پیش برد یا با یک اشتباه یا کم‌کاری به توسعه جنگ و ناآرامی در دنیا کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در ایران، تصورمان بر این است که کم‌وبیش موقعیت تاریخی و جغرافیایی سیاسی و اقتصادی خود را می‌دانیم، هرچند که ما هم دارای خطاها و ضعف‌های روشنی هستیم، درهرصورت ما وارث یک تمدن چند هزارساله ایران‌شهری هستیم و نقش مهمی در شکل‌گیری این تمدن داشته‌ایم، ضمن اینکه در شکل‌گیری تمدن اسلامی نیز وارث هستیم، پس ملتی نیستیم که در سطح جهان ناشناخته باشیم.

به گزارش مهر، او اظهار کرد: ما در حال بازخوانی نقش خود در دنیا هستیم و اگرچه ممکن است خطاهایی داشته باشیم، اما جایگاه خود را پیدا خواهیم کرد؛ در این میان ما به قراردادهای خود پس از برجام پایبند هستیم، ضمن اینکه ایران تمدنی است که متشکل از اقوام گوناگون بوده و بنابراین بحث تساهل و تسامح و سازگاری و نیز پذیرش موجودیت یکدیگر را به‌خوبی انجام داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته‌ای که اکنون با آن مواجهیم، بنیادی‌تر از مسائل بانکی است؛ به این معنا که چطور از صلح در منطقه به‌عنوان بستر توسعه اقتصادی مراقبت کنیم. فهم من این است که آنچه امریکا انجام می‌دهد، بحث اقتصادی نیست؛ یک بازگشت بسیار خطرناک و یک اقدام نامناسب در جهت ناپایداری در سطح جهان است و ما به‌عنوان یک ملت از اروپا انتظار داریم که از بازگشت به سیستم‌های مرکانتلیستی جلوگیری کند و فکر نکند که اگر نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد، می‌تواند منافع خود را حفظ کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.