| کد خبر: 165237 |

◄ توسعه حمل‌ونقل ریلی اولویت دولت دوازدهم

توسعه حمل‌ونقل ریلی اولویت دولت دوازدهم است. مهرداد تقی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب افزود: این دولت به توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد.

تین نیوز

توسعه حمل‌ونقل ریلی اولویت دولت دوازدهم است. مهرداد تقی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب افزود: این دولت به توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد.

تقی‌زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه حمل‌ونقل پاک در اصفهان افزود: نقش شهرداری‌ها و وزارت کشور درزمینهٔ توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری بسیار مهم و تأثیرگذار است و بی‌توجهی به این موضوع عواقب خطرناکی در جامعه به دنبال دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه یکی از اهداف نمایشگاه حمل‌ونقل پاک در اصفهان فرهنگ‌سازی درزمینهٔ کاهش ترافیک و آلودگی هوا است، افزود: راهکار حل آلودگی هوا، احداث خیابان و زیرگذر جدید نیست بلکه امروز در همه شهرهای بزرگ دنیا شهرداری‌ها موظف به جابه‌جایی مردم با وسایل نقلیه جدید هستند و وظیفه‌ای در جابه‌جایی خودروها ندارند.

تقی‌زاده تخصیص بودجه برای توسعه قطارهای شهری و حومه‌ای را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته قیمت خودرو ارزان و هزینه استفاده از آن گران است درحالی‌که در کشور ما برخلاف این روند اجرا می‌شود که نتیجه آن خودرو محوری در شهرها و افزایش تصادفات و سوانح است.

او افزود: در ایران سهم استفاده از حمل‌ونقل عمومی ازجمله اتوبوس و هواپیما در سفرها کاهش و سهم استفاده از خودرو شخصی افزایش‌یافته است که نتیجه این روند افزایش آلودگی هوا و افزایش تلفات و تصادفات رانندگی را در پی دارد که تغییر این روند در برنامه‌های دولت است.

تقی‌زاده گفت: باید افکار عوام‌فریبانه را کنار بگذاریم و برای حل اصولی این مشکل اقدام کنیم که وزارت راه و شهرسازی نیز نگرش‌های جدیدی در خصوص حمل‌و‌نقل عمومی موردتوجه قرار داده است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، او با اشاره به اینکه از سال ۸۵ تا ۹۵ آمار جان‌باختگان ناشی از سوانح و تصادفات رانندگی از ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش‌یافته است، افزود: اما در سال گذشته به دلیل افزایش خودروها و طبق پیش‌بینی انجام‌شده آمار تلفات جاده‌ای ۱.۵ درصد افزایش یافت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.