| کد خبر: 165227 |

هزینه حمل بار هند-روسیه از کانال سوئز، یک‌سوم عبور از ایران

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت زمان تردد بار از هند به روسیه از طرق کانال سوئز دو برابر زمان تردد از ایران است ولی هزینه آن‌یک سوم عبور از خاک کشورمان محسوب می‌شود.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت زمان تردد بار از هند به روسیه از طرق کانال سوئز دو برابر زمان تردد از ایران است ولی هزینه آن‌یک سوم عبور از خاک کشورمان محسوب می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی‌زاده در جلسه کمیته سیاست‌گذاری و نظارت بر برگزاری اجلاس وزرای کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال ـ جنوب گفت: اگرچه در حال حاضر زمان سیر کالا از مسیر سنتی کانال سوئز در مقایسه با مسیر عبوری از کشور ایران حدود ۲ برابر است اما هزینه‌های حمل کالا از این مسیرها یک‌سوم هزینه حمل از مسیر ایران است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اصلاح فرایندها و انجام اقداماتی همچون تعدیل عوارض حمل‌ونقلی، استانداردسازی تعرفه‌های ریلی و ... می‌توان این هزینه را تا حد قابل قبولی در راستای افزایش توجیه‌پذیری مسیر ایران کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: اقدامات لازم جهت بارگذاری اطلاعات کریدور در وب‌سایت جدید کری دور شمال ـ جنوب به آدرس www.instcorridor.com در دستور کار دبیرخانه کریدور قرار دارد.

گفتنی است هفتمین اجلاس وزرای حمل‌ونقل کریدور شمال ـ جنوب مهرماه امسال با حضور کشورهای عضو این کریدور برگزار می‌شود که در آن کشورهای عضو شمال هند، روسیه، افغانستان، آسیای میانه، برخی کشورهای حاشیه دریای خزر و منطقه قفقاز حضور خواهند داشت. ششمین دوره این اجلاس در سال ۲۰۱۵ در دهلی‌نو برگزارشده بود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.