| کد خبر: 162838 |

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها:

◄ همکاری وزارت راه با NGOها مثال‌زدنی است

همکاری معنوی وزیر راه و شهرسازی و مدیران وی و حضور آن‌ها در مجامع عمومی و مردمی ازجمله مراسم یادبود سوانح قربانیان و جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای نقش مهمی در حساسیت و جلب توجهات به موضوع حمل‌ونقل ایمن داشت.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه همکاری وزارت راه‌وشهرسازی و نهادهای تابعه با NGOها در این دوره مثال‌زدنی بود، گفت:حساس شدن مردم به موضوع ایمنی خروجی تلاش های وزارت راه‌وشهرسازی و مشارکت دادن مردم در بحث ایمنی است.

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح وضعیت ایمنی‌ حمل‌ونقل در چند سال اخیر پرداخت و گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی با NGOها و مشارکت دادن سازمان‌های مردم‌نهاد در تصمیم‌گیری این دوره بسیار طلایی بوده است.

وی با بیان اینکه همکاری وزارت راه‌وشهرسازی و نهادهای تابعه با NGOها در این دوره مثال‌زدنی بود، گفت: همه اعتقاد داریم که در شرایط فعلی دستیابی به ایمنی نیازمند عزم ملی است بدین معنی که بدانیم مشارکت، حق ملی است و برای همه کاربران جاده‌ای، رانندگان، خانواده‌ها و برای اقتصاد کشور یک امر ضروری است.

بخارایی گفت: اگر حمل‌ونقل بستر توسعه اقتصادی باشد ایمنی مهم‌ترین شاخصه آن است و بدون مشارکت و هم‌افزایی امکان رسیدن به ایمنی غیرممکن است.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه همه باید خواهان حمل‌ونقل بدون حادثه، ارزان و روان باشیم گفت: این کار بدون مشارکت عمومی انجام‌شدنی نیست و مشارکت عمومی هم به معنای دعوت از آحاد جامعه و مسؤولان و دست‌اندرکاران است.

وی با بیان اینکه در این دوره توانستیم ظرفیت‌های فعلی را به کار بگیریم و در همین راستا 24 دفتر استانی جمعیت ایمنی راه‌ها در استان‌های مختلف بازگشایی شد گفت: این مهم بدون همکاری و مشارکت وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور، شدنی نبود.

به گفته وی اکنون علاوه بر خانواده‌های قشر درگیر در اقصی نقاط کشور مردم هم خواهان ایمنی شده‌اند و روی ایمنی حساس شدند و این حساسیت را مرهون حمایت‌های وزیر و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هستیم.

بخارایی به سیر نزولی کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: کارهای مختلفی را طی این مدت انجام داده‌ایم که به حضور منطقی پلیس در شبکه راه‌ها، نصب دوربین‌های کنترل سرعت، تجهیز پایگاه‌های ایمنی، اورژانس و توسعه راه‌ها و آموزش و فرهنگ‌سازی از طریق  NGOهای مختلف می‌توان اشاره کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به نگاه وزیر راه‌وشهرسازی به مقوله ایمنی ادامه داد: همکاری معنوی ایشان و مدیران وی و حضور آن‌ها در مجامع عمومی و مردمی و  مراسم یادبود سوانح قربانیان و جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای و هم‌چنین در افتتاحیه دفاتر جمعیت ایمنی راه‌ها بسیار اثرگذار بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.