| کد خبر: 162826 |

◄ مهم‌ترین اقدامات آخوندی در دوره وزارت

از مهم‌ترین اقدامات آخوندی در بخش حمل‌ونقل، انعقاد قرارداد ٢٠٠ فروند هواپیمای جدید بدون ضمانت‌های دولتی و از طریق فاینانس بوده که تاکنون ٧ فروند از این هواپیما‌ها وارد ناوگان هوایی کشور شده است.

تین نیوز

باوجود مخالفت برخی نمایندگان با برگزاری جلسه استیضاح در پایان سال جاری به علت سفرهای نوروزی  و به خصوص مشخص نبودن علت قطعی بروز سانحه سقوط هواپیمای آسمان، جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

 به گزارش تین‌نیوز، در روز پانزدهم ماه جاری طرح استیضاح وزیر راه‌و‌شهرسازی  با 24 امضا  اعلام وصول شد. درخواست استیضاح آخوندی در پی سانحه سقوط  پرواز تهران-یاسوج هواپیمایی آسمان از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد.

پایگاه وزارت راه و شهرسازی، به این بهانه به سوابق کاری و عملکرد عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پرداخته است:

«عباس آخوندی» متولد سال ۱۳۳۶ در نجف اشرف است؛ وی مدرک کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای تحصیل در مقطع دکترا به انگلستان رفت.

وی سال ۱۳۶۱ معاون سیاسی وزیر کشور شد و در دولت دوم هاشمی رفسنجانی نیز به‌عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت کرد. آخوندی از سوی شهید بهشتی در اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی به‌عنوان عضو شورا انتخاب شد.

از دیگر مسئولیت‌های وی می‌توان به قائم‌مقام مدیرعامل سازمان صداوسیما، دبیری شورای امنیت کشور، رئیس شورای تأمین ویژه غرب کشور، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر، رئیس بنیاد مسکن و تدریس در گروه بریتانیا دانشکده مطالعات جهان اشاره کرد.

آخوندی در سال ۹۲ در دولت یازدهم سکان هدایت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفت، آخوندی از ابتدای دولت دوازدهم نیز سکان‌دار وزارت راه و شهرسازی است.

از مهم‌ترین اقدامات آخوندی در بخش حمل‌ونقل، انعقاد قرارداد ٢٠٠ فروند هواپیمای جدید بدون ضمانت‌های دولتی و از طریق فاینانس بوده که تاکنون ٧ فروند از این هواپیما‌ها وارد ناوگان هوایی کشور شده است. همچنین در بخش مسکن هم مهم‌ترین اقدام وی، هشت‌برابر کردن سقف تسهیلات خرید مسکن بوده است. آخوندی در ۴ سال گذشته دو بار در مجلس برای استیضاح حاضر شد، اما هر دو بار رای موافقان وی افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.