| کد خبر: 162763 |

آخوندی در مراسم معارفه رییس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

◄ مردم از انتخاب‌های سیاسی ضرر کرده‌اند

اکنون و در آستانه 40 سالگی مدیریت در ایران، اگر هم در ابتدا و به هر دلیلی انتخاب‌ها سیاسی بود دیگر وقت آن رسیده است که انتخاب‌ها واقعی و حرفه‌ای باشد. خود بنده در چند سال اخیر به این سمت گرایش داشتم و فکر می‌کنم باید این رویه ادامه داشته باشد

تین نیوز

عباس آخوندی بابیان اینکه حمل‌ونقل در سال 97 باید به بهترین وجه انجام شود به وضعیت سفرهای نوروزی اشاره کرد و با اشاره  تلویحی به این موضوع که در آستانه استیضاح قرار دارد، گفت: متأسفانه یک کشور ملتهب سیاسی داریم که  همه‌چیز در آن سیاسی است و باید تأکید کنم در این فضا به نگاه فرایندی نیازمندیم نه نگاه سیاسی و من از مدیران خود می‌خواهم بدون توجه به اتفاقات اخیر و در آستانه نوروز با همه همت بهترین سرویس‌دهی را به مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز مراسم تجلیل از تلاش‌های داود کشاورزیان ریاست پیشین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین معارفه عبدالهاشم حسن نیا رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیش از ظهر امروز در این سازمان برگزار شد.

 وزیر راه و شهرسازی در سخنرانی خود در این مراسم با بیان اینکه موقعیتی در ایران رسیده است که تفاوتی بین مدیریت سیاسی و حرفه‌ای قائل شویم، گفت: این نکته بسیار مهمی است که بپذیریم سازمان‌ها و نهادها به‌صورت حرفه‌ای اداره شوند..

آخوندی ادامه داد: نکته دوم این است که بتوانیم در مدیریت حمل‌ونقل  فضایی را فراهم و به‌صورت جمعی کار کنیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های 4 ساله داود کشاورزیان و با بیان اینکه همکاری با ایشان ادامه خواهد داشت گفت: با این‌حال باید بپذیریم که در ایران به سمتی برویم که نهادهای حرفه‌ای مدیرانی حرفه‌ای از داخل مجموعه داشته باشند.

آخوندی با تأکید بر اینکه در ایران باید نهادهای حرفه‌ای مدیریت حرفه‌ای داشته باشد، گفت: دیگر نباید بحث مدیریت اتوبوسی و اورکادر جایگاهی داشته باشد و با انتخاب‌های حرفه‌ای کادر تخصصی و فنی هر سازمانی این امکان را داشته باشد که بتواند بالاترین سمت‌ها را بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه بنده از ابتدا اعتقاد داشتم که باید در مدیریت ها به سمت حرفه‌ای شدن رفت گفت: اکنون و در آستانه 40 سالگی مدیریت در ایران، اگر هم در ابتدا و به هر دلیلی انتخاب‌ها سیاسی بود دیگر وقت آن رسیده است که انتخاب‌ها واقعی و حرفه‌ای باشد. خود بنده در چند سال اخیر به این سمت گرایش داشتم و فکر می‌کنم باید این رویه ادامه داشته باشد.

وی انتخاب مدیرعامل ایران‌ایر، مدیرعامل راه‌آهن، رئیس سازمان راهداری فعلی، مدیرعامل سازمان بنادر و اغلب معاونان خود را بر اساس همین سیاست دانست و گفت: این انتخاب کمک می‌کند که مدیریت باثبات و حرفه‌ای داشته باشیم و با تغییر دولت‌ها تا بخشدار تغییر نکند.

آخوندی ادامه داد: عمیقاً به مدیریت حرفه‌ای پایبندم و اعتقاد دارم اگر دنبال توسعه در ایران هستیم باید مدیریت حرفه‌ای را قبول کنیم وگرنه داستان سعی و خطا تا ابد ادامه پیدا می‌کند و منابع ملی از بین می‌رود..

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه 38 سال در حوزه سیاسی‌کار کرده‌ام و بر این باورم که مدیریت دستگاه تخصصی باید حرفه‌ای باشد و نباید متأثر از اقدامات سیاسی باشد گفت: هر بار هم که این اتفاق با هر گرایش سیاسی در ایران رخ داد این مردم بودند که ضرر کردند و بنابراین امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که موضوع مدیریت حرفه‌ای به‌صورت سیستم در ایران دنبال شود.

عباس آخوندی به وضعیت  کاهش اقبال عمومی به حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری اشاره کرد و گفت: 29 میلیون نفر گواهینامه رانندگی دارند از ابتدای امسال یک‌میلیون و 350 هزار خودرو شماره‌گذاری شده‌اند و در این 5 سال بیش از 6 میلیون خودرو اضافه‌شده است. حمل‌ونقل یک پدیده زنده و پویا است و در اختیار هیچ‌کس نیست و اگر مدیریت حمل‌ونقل را سیاسی کنیم کاستی باقی می‌ماند..

وی افزود: هر مسئله‌ای که در این سیستم حل شود باید تک فرایند و ارتباط فرایندها با هم در آن قالب بررسی شوند و در این سیستم آنچه اعضای سیستم را به هم وصل می‌کند، اطلاعات است، آنچه راهداری، پلیس و ... را به هم وصل می‌کند گردش اطلاعات است و باید به این سمت حرکت کرد.

آخوندی هوشمندسازی در سازمان راهداری را طی این سال‌ها اتفاق بسیار مبارکی دانست و گفت:روز اول که ما به این وزارتخانه آمدیم دوربین ثبت تخلف فعال نداشتیم اما در حال حاضر 2 هزار دوربین هوشمند ثبت تخلفات در جاده‌ها فعال است.

وی ادامه داد:‌ از رئیس سازمان راهداری می‌خواهم اصل دسترسی آزاد اطلاعات را به‌عنوان اصلی‌ترین کار دنبال کنند چراکه ارتقای بهره‌وری و  مبارزه با فساد با گردش آزاد اطلاعات میسر می‌شوند؛ هوشمند کردن همه سیستم‌ها به‌عنوان راهکار بنیادین ضرورت دارد و هیچ فرایندی نباید در حوزه راهداری غیر شفاف باشد.

وی ادامه داد: اکنون اصلی‌ترین وظیفه شما ایمنی و آماده‌سازی شرایط سفر برای مردم است.

او خطاب به همه مدیران استان‌ها  یادآور شد: همه استان‌ها می‌خواهم که یک جلسه کمیته ایمنی راه‌ها داشته باشند و همه مسائل را در آستانه سفرهای نوروزی مجدداً مرور کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.