| کد خبر: 161757 |

از سوی دبیرخانه شورا اعلام شد:

گزارش آخرین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور

دویستمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور با حضور و مشارکت اعضاء برگزار و ضمن بررسی ۵ محور، مصوبات این نشست از سوی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی ترابری کشور اعلام شد.

تین نیوز

دویستمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور با حضور و مشارکت اعضاء برگزار و ضمن بررسی ۵ محور، مصوبات این نشست از سوی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی ترابری کشور اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶، دویستمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور با حضور مهرداد تقی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین مشارکت سایر اعضاء برگزار شد و پس از بحث و بررسی پیرامون دستورکار، جمع‌بندی‌های زیر حاصل شد:

۱) موضوع شرایط ورود موقت ناوگان خارجی به کشور و عوارض مربوطه مطرح و با عنایت به اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ­ای و گمرک ایران مبنی بر رفع مشکل، موضوع از دستور کار شورا خارج شد.

۲) گزارش وضعیت انبارهای تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی از سوی سازمان مذکور ارائه و مقرر شد با هدف کاستن از میزان کالاهای متروکه و رسوب شده، راهکارهای پیشنهادی در کمیسیون فرعی شورا با حضور نماینده سازمان اموال تملیکی جمع­بندی و برای تصمیم­گیری به شورا ارائه شود.

۳) در راستای ابلاغیه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و رئیس شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در مورد ساماندهی فعالیت شرکت‌های تاکسیرانی و محل استقرار تاکسی­‌های اینترنتی، گزارش شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اعلام آغاز اجرای عمومی طرح از ۲۰ اسفند ماه ارائه شد و مقرر شد گزارش عملیاتی کردن مراتب توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست آینده شورا مطرح شود.

۴) شرایط مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی برای حمل محمولات تغییر شکل یافته ژنتیکی با توجه به آیین­نامه اجرایی بند ب ماده ۷ قانون ایمنی زیستی مطرح و از آنجا که با اعلام وزارت جهاد کشاورزی عمده واردات کالاهای تراریخته شامل دانه­‌های ذرت، سویا و کلزا می­باشد مقرر شد ضمن استفاده از برزنت برای پوشش در حمل و نقل سه نوع کالای یاد شده، موضوع اصلاح آیین‌­نامه فوق‌­الذکر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار معاونت حمل و نقل قرار گیرد.

۵) پیرو اعلام نظرات دستگاه‌­ها و سازمان‌های عضو شورا، تغییرات به عمل آمده در استراتژی­‌های حمل و نقل کشور اعلام و تصویب شد./

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.