| کد خبر: 161273 |

در سفر سه روزه هیئت دولت به هند انجام می‌شود:

تحکیم روابط دو جانبه ایران و هند/ دیدار با علمای مسلمان حیدرآباد و جنوب هند/ سخنرانی رئیس جمهور در جمع نخبگان و اندیشمندان هندی

رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر هند به همراه هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم این کشور شد.

تین نیوز

رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر هند به همراه هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم این کشور شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز - پنج شنبه- با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل سفر خود به هند را آغاز کرد.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، دکتر روحانی را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.

روحانی در این سفر که برای تحکیم روابط دو جانبه و در پاسخ به سفر سال گذشته 'ناراندا مودی' به تهران انجام می شود، ابتدا وارد حیدر آباد درایالت تلنگانای هند می شود.

دیدار با علمای مسلمان حیدر آباد و جنوب هند، بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی و همچنین دیدار با ایرانیان و دانشجویان مقیم از مهم ترین برنامه های رییس جمهوری در حیدر آباد است.

مراسم استقبال رسمی و مشترک دکتر روحانی با حضور رییس جمهوری و نخست وزیر هند صبح شنبه در دهلی نو برگزار می شود و پس از مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه دو کشور، اسناد و تفاهم نامه های متعدد همکاری در حضور مقامات ارشد ایران و هند مبادله می شود.

همچنین رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن شرکت در برنامه های فرهنگی و دیدارهای جانبی، در جمع نخبگان و اندیشمندان هندی سخنرانی می کند.

در این سفر همچنین تجار و بازرگانان بخش خصوصی دو کشور نشست مشترکی را برای بررسی ظرفیت ها و فرصت های همکاری و توسعه روابط تجاری برگزار می کنند./

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.