| کد خبر: 158628 |

امیر امینی تشریح کرد:

◄ آخرین شرایط بهره‌برداری از چهارخطه ایلام-مهران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: پروژه چهار خطه کردن محورایلام تا صالح آباد و صالح آباد تا مهران به طول حدود 20 کیلومتر تا پایان شهریورماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت طرح توسعه مسیر ارتباطی ایلام به صالح آباد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز  امیر امینی در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز با ابراز رضایت از آخرین وضعیت پروژه چهار خطه کردن مهران و فعال بودن کارگاه‌های این مسیر گفت: هر دو پروژه ایلام به صالح‌آباد و صالح آباد به مهران در وضعیت بسیار مناسبی به سر می‌رود.

وی با بیان اینکه اربعین امسال تقریباً مشکلی برای تردد زائران اربعین نداشتیم، گفت:تکمیل این چهارخطه جزو مطالبات مردمی است و به عنوان گلوگاه حمل‌ونقلی ما نیست و تنها برای حل مشکل ترافیک و ظرفیت‌سازی اربعین در حال ساخت و تکمیل آن هستیم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به بازدید اخیر خود از محور ایلام تا صالح‌آباد گفت: از محور ایلام به سمت صالح‌آباد و صالح‌آباد به سمت مهران بخشی چهارخطه شده و پل ارغوان نیز تکمیل شده است که یک پروژه ۱۰ کیلومتری از انتهای مسیر چهارخطه به همراه تونل و سه پل بزرگ ۳۰ ، ۳۵ و ۶۰ متری در دست ساخت است.

به گفته امینی پیمانکاران هر دو پروژه فعال هستند و در صورت تکمیل پل‌های موجود این پروژه تا شهریور سال آینده تکمیل می شود.

وی خبر داد که هر دو پروژه به طول 20 کیلومتر است که منجر به چهارخطه شدن مسیر خواهد شد.

امینی توضیح داد که مسیر صالح‌آباد تا مهران که در سال قبل به دستور مقام عالی وزارت  شروع شده است پیشرفت بسیار خوبی دارد و حدود 45 کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است و بخش‌های دیگر هم تا مرداد یا شهریور سال آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

به گفته امینی این پروژه‌ها جزو معدود  پروژه‌هایی هستند که ظرف دوسال به بهره‌برداری می رسند و تنها با هدف تسهیل سفر زائران امام حسین تکمیل می‌شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در خصوص وضعیت تامین اعتیار این پروژه‌ها نیز گفت: کل این پروژه 78 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که برای تامین اعتبار آن قرار بود35 میلیارد تومان از منابع وزارت راه‌وشهرسازی در سال 95  و 35 میلیارد تومان دیگر هم در سال 96 به قرارگاه خاتم‌الانبیا داده شود.  با این حال از سوی سازمان برنامه و بودجه تاکنون تنها رقم 15 میلیارد تومان به ما تخصیص داده شده است و برای سال 96 هم هنوز رقمی تخصیص داده نشده است برای همین تصمیم داریم تعهدات به قرارگاه را با جابجا کردن اعتبارات برخی پروژه ها با این پروژه تامین کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.