| کد خبر: 157015 |

◄ لایحه بودجه 97/ رشد 93 درصدی بودجه سازمان راهداری

همزمان با کاهش 9 درصدی بودجه وزارت راه و شهرسازی دولت بودجه سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای را در لایحه بودجه سال 97 افزایش داد.

تین نیوز

همزمان با کاهش 9 درصدی بودجه وزارت راه و شهرسازی دولت بودجه سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای را در لایحه بودجه سال 97 افزایش داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز لایحه بودجه سال 97 امروز صبح درحالی از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس  شد که بر اساس اطلاعات مندرج در آن شاهد کاهش 9 درصدی بودجه وزارت راه و شهرسازی هستیم.

دولت در لایحه‌ بودجه سال ۹۷ رقم بودجه وزارت راه و شهرسازی به همراه شرکت‌های تابعه و وابسته‌ را ۷۸۳۰ میلیارد تومان پیشنهاد داد‌ه است که این رقم در مقایسه با بودجه سال قبل وزارت راه و شهرسازی 9درصد کاهش‌ یافته است.

دولت در لایحه بودجه سال قبل ۸۶۰۰ میلیارد تومان را برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفه بودت که همان زمان به اذعان بسیاری از کارشناسان کفاف دخل و خرج وزارت راه و شهرسازی را نمی‌داد.

با این حال صدای شکایات سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از خشکسالی منابع ظاهراً به گوش متولیان امر بودجه‌نویسی رسید و از بین سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی هم  این سازمان بیشترین افزایش بودجه و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیش‌ترین کاهش بودجه را داشته است.

بر این اساس  بودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ۱۰۲۱ میلیارد تومان در سال جاری به ۲۰۰۴ میلیارد تومان در سال آینده، پیشنهاد افزایش داشته است که نشان دهنده رشد 96 درصدی بودجه این سازمان است.

همین طور  بودجه سازمان مجری ساختمان و تاسیسات دولتی از ۴۸۸ میلیارد به ۸۹۳ میلیارد رسیده است
 که نشان‌دهنده رشد بیش از 80 درصدی بودجه این سازمان است.

این در حالی است که با وجود عقب‌ماندگی طرح‌های توسعه‌ای و مهم فرودگاه امام  بودجه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  از 16 میلیارد به 6.2 میلیارد تومان کاهش  داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.