| کد خبر: 156099 |

◄ مدعیان انسان‌دوستی فروش «هلی‌کوپتر» نجات را تحریم کرده‌اند

وزارت بهداشت و درمان مدت‌هاست که به دنبال خرید تعدادی هلی‌کوپتر امداد و نجات نو است اما دولت‌‌هایی که ادعای انسانی دوستی می‌کنند فروش هلی‌کوپتر به ایران را تحریم کرده‌اند.

تین نیوز

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت بهداشت و درمان مدت‌هاست که به دنبال خرید تعدادی هلی‌کوپتر امداد و نجات نو است اما دولت‌‌هایی که ادعای انسانی دوستی می‌کنند فروش هلی‌کوپتر به ایران را تحریم کرده‌اند.

اصغر فخریه کاشان در افتتاح کارگاه فرودگاه و آمادگی در برابر بلایای طبیعی(GARD) که صبح امروز در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد درباره سیاست وزارت راه و شهرسازی در خصوص مدیریت بحران، عنوان کرد: در تعریف توسعه گفته می‌شود، توسعه پاسخ مناسب به حوادث و بلایای در آینده است. این بدان معناست که باید پیش‌بینی کنیم چه نیازها و امکاناتی برای حوادث غیرمترقبه در آینده لازم است.

وی در ادامه گفت: بحران یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند رخ بدهد حال این بحران می‌تواند زلزله، سیل، تخریب، عمل تروریستی و ... باشد و در موارد دیگر و با پیشرفت‌های تکنولوژیکی که در دنیا صورت گرفته می‌تواند یک حادثه فراتر از این‌ها یعنی یک حادثه بیوتکنولوژیکی، شیمیایی و حتی اتمی باشد. 

کاشان با اظهار به اینکه خصوصیت بحران، چندوجهی بودن آن است خاطرنشان کرد: وقتی یک بحرانی روی می‌دهد با ابعاد مختلفی روبه‌رو است که در این میان اولویت‌ها، سازمان‌دهی، نیروی انسانی، امدادرسانی و حمل ونقل در آن بسیار مهم است.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چندوجهی بودن بحران باعث شد تا ستاد مدیریت بحران ایجاد شود، ابراز کرد: جای تشکر دارد که شرکت فرودگاه‌های کشور وظیفه‌ای که به آن محول شده به خوبی و جدیت پیگیری می‌کند و طبیعتاً زمانی که در خصوص مدیریت بحران سخن می‌گوییم آموزش بسیار مورد تأکید قرار می‌گیرد.

او افزود: ما باید بدانیم در زمان حادثه چه‌کاری را انجام دهیم و افراد باید با آموزش به این مرحله برسند در همین راستا گامی که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای آموزش انجام می‌دهد قدم بسیار بزرگی برداشته است.

کاشان با اظهار به اینکه برای مدیریت بحران به زیرساخت‌ها نیاز است، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی حمل‌ونقل کشور بایستی زیرساخت‌های کشور را در زمان مدیریت بحران فراهم کند. ازجمله این زیرساخت‌ها تأسیس فرودگاه است. ایران 56 فرودگاه فعال دارد و در راستای آن فرودگاه‌های غیرفعالی نیز هستند که برای استفاده در روزهای بحرانی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، گفت: کار دیگری که وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی حمل‌ونقل کشور بایستی انجام می‌داد تجهیز ناوگان هوایی کشور بود؛ اگر فرودگاه وجود داشته باشد اما هواپیمایی برای انتقال امدادرسانی نباشد این فرودگاه چه فایده‌ای دارد؟

او ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با وجود تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته و حتی در حال حاضر به‌صورت ظالمانه علیه کشور وجود دارد اقدام به خرید هواپیما کرد. برخلاف ادعای انسان‌دوستی غرب، ایران نمی تواند حتی هلی کوپتر امداد و نجات بخرد، وزارت بهداشت بیش از یک سال در تلاش است تعدادی هلی کوپتر  امداد و نجات بخرد ولی متأسفانه به دلیل تحریم نتوانسته است.

کاشان با بیان اینکه تعدادی هلی‌کوپتر دست‌دوم خریداری‌شده است اما زمانی که پای خرید هواپیمای هلی‌کوپتر نو به میان می‌آید همان دولت‌هایی که ادعای انسان‌دوستی به کشور می‌کنند فروش هلی کوپتر به ایران را تحریم می‌کنند، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با وضع موجود در تلاش بوده تا بتواند ناوگان هوایی ایران را توسعه دهد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سومین کاری که این وزارت‌خانه انجام داد، نوسازی و تجهیز امکانات فنی و خدماتی فرودگاه‌ها بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.