| کد خبر: 149694 |

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

رکود در روند اجرای برخی طرح‌های عمرانی در یاسوج قابل توجیه نیست

تین نیوز

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که رکود و طولانی شدن روند اجرای برخی طرح‌های عمرانی و مهم در مرکز استان ازجمله پل‌های سوم و چهارم بشار به هیچ وجه قابل توجیه و پذیرش نیست.

 

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز جمعه در بازدید از برخی طرح‌های عمران شهری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دلایل و توجیهاتی که دستگاه‌های ذیربط و متولیان امر ارائه می‌دهند تا حدودی شگفت انگیز است.

وی تصریح کرد: طرحی که از سال 82 تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده و چندین بار در طول سالیان گذشته وعده بهره برداری از آن نیز داده شده، اکنون دستگاه متولی دلیل رکود و توقف آن را وجود معارضات اجتماعی اعلام می‌کند که پیش از کلنگ زنی این طرح باید حل می‌شد.

عملیات اجرایی پل سوم بشار یاسوج با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال 82 آغاز شد.

این پل به طول 130 متر و دارای دو دهانه 25 متری و دو دهانه 45 متری است که دو باند رفت و برگشت با عرض هر کدام 11 متر دارد و تا کنون 35 میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سالهای اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک 21 هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شد.

ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیر عامل ایفا می‌کند بطوری که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.

وی به حوزه معاونت عمرانی استانداری، سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی خواست ظرف یک هفته آینده تمامی موضوعات، چالش‌ها و موانع فراروی اجرای این طرح مهم عمرانی را شناسایی و برای رفع آن با تمام ظرفیت‌های موجود قانونی اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه در سال جاری از محل اعتبارات ملی و استانی افزون بر 175 میلیارد ریال برای تسریع این طرح تخصیص یافت، افزود: مشکل و موانع جدی این طرح تنها کمبود اعتبار نیست بلکه سوء مدیریت و عدم مطالعه دقیق و کارشناسی نیز در طولانی شدن زمان اجرا تأثیرپذیر بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند اجرای پل چهارم بشار یاسوج را که از خواسته‌ها و مطالبات جدی برای کاهش بار ترافیکی از مرکز شهر به سمت منطقه سر رود شمالی به ویژه بیمارستان امام سجاد (ع) است رضایت بخش نداست و خواستار نظارت بیشتر مسئولان و متولیان امر در این طرح مهم عمرانی شد.

پل چهارم بشار نیز در اردیبهشت سال 94 با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و با اعتباری افزون بر 170 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

این پل در سه دهانه 30، 37 و 33 متری به طول 150 متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث می‌شود.

** پیشرفت 94 درصدی بیمارستان 290 تختخوابی یاسوج

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا همچنین در بازدید از بیمارستان 290 تختخوابی یاسوج گفت که روند اجرای این طرح به خوبی پیش می‌رود و ظرف 2 ماه آینده نیز فضای فیزیکی این بیمارستان همراه با تجهیزات آن به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید دی‌ماه سال گذشته از این طرح به خبرنگار ایرنا گفته بود که پایان تیر سال جاری (1396) به بهره برداری می‌رسد.

غلام محمد زارعی یادآور شد که این بیمارستان در هشت طبقه ساخته شده و تاکنون رقمی افزون بر 520 میلیارد ریال در آن هزینه شده است.

وی تصریح کرد که میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نهایی این طرح نیز 200 میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال 85 بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و بازیربنای 25 هزار مترمربع در حال ساخت است.

محمد علی علیمردانی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری این طرح را افزون بر 200 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: حدود 80 میلیارد ریالان مطالبات پیمانکار است.

وی ابراز داشت: امکانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه،CCU و ICU پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: امکانات آموزشی از قبیل سالن اجتماعات، کلاس‌های بالینی، کتابخانه و پاویون برای اقامت دانشجویان از بخش‌های این بیمارستان درمانی و آموزشی است.

** سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد ریالی در پارک جنگلی یاسوج

نماینده مردم شهرستان بویراحمد در مجلس شورای اسلامی همچنین در بازدید از طرح 900 هکتاری پارک جنگلی یاسوج نیز گفت: تاکنون 75 هکتار از این میزان قابلیت تغییر کاربری و سرمایه گذاری پیدا کرده است.

زراعی افزود: هم اینک مقدمات لازم و هماهنگی‌های اولیه برای سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت برای ایجاد یک مجتمع رفاهی، خدماتی و گردشگری فراهم شده است.

بازدید از طرح تطویل باند فرودگاه و منطقه تفریحی آبشار یاسوج نیز از دیگر طرح‌های مهم عمرانی در شهر یاسوج بود که مورد بازدید استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس و برخی مسئولان اجرایی استان قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تحولات انجام شده عمرانی و بهسازی به‌ویژه طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را رضایت بخش دانست و گفت: اکنون این فرودگاه با همت و تلاش دولت و مجموعه متولیان امر در مسیر توسعه قرار گرفته است.

احمدی ادامه داد: با توجه به افزایش طول باند پروازی این فرودگاه به بیش از سه هزار و 200 متر شرایط برای نشستن هواپیماهای متوسط نیز فراهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به ورود و خرید هواپیماهای «ای. تی. آر» جدید به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم برجام توسط دولت جمهوری اسلامی مذاکرات و هماهنگی لازم برای فعالیت این ناوگان نوین هوایی در آسمان کهگیلویه و بویراحمد با شرکت هواپیمایی کشور انجام شد.

وی گفت: بهره‌برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج نیز به گفته مسئولان فرودگاه و وعده پیمانکار، تا پایان مهر سال جاری خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی این فرودگاه علاوه بر استانداردسازی و اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای افزایش شمار پروازها به بیش از 2 تا سه پرواز در ساعات مختلف شبانه‌روز است.

وی افزود: با اجرای طرح تطویل فرودگاه یاسوج طول باند از 2 هزار و 600 متر به بیش از سه هزار و 200 متر افزایش می‌یابد که این مهم امکان نشستن هواپیماهای فوکر 100 و متوسط در این فرودگاه را فراهم می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان به‌عنوان مانع اصلی باند پروازی برنامه‌ای بلندمدت بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین بر ضرورت ساماندهی و رفع برخی معارضات اجتماعی زمین‌های اطراف رودخانه بشار برای بهسازی جاده ورودی این منطقه گردشگری نیز تاکید کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.