| کد خبر: 146556 |

معاون مرکز تدوین مقرارت و ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهر سازی پاسخ داد

◄ فوت شدن یک نفر در تصادفات چقدر خسارت به کشور می‌زند؟

در تصادفات هر مؤلفه یک سهمی دارد و یک عامل را نمی‌توان بیش‌تر در نظر گرفت. دیر رسیدن فوریت‌های پزشکی و امدادرسانی به مجروحان موجب افزایش آمار مجروحان یک تصادف می شود.قطعاً نمی‌توان تصادفات را کنترل و یا کاهش داد بلکه باید از شدت جراحات و فوتی‌ها کاست.

تین نیوز

 معاون مرکز تدوین مقرارت و ایمنی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت:در تصادفات هر مؤلفه یک سهمی دارد و یک عامل را نمی‌توان بیش‌تر در نظر گرفت. دیر رسیدن فوریت‌های پزشکی و امدادرسانی به مجروحان موجب افزایش آمار مجروحان یک تصادف می شود.قطعاً نمی‌توان تصادفات را کنترل و یا کاهش داد بلکه باید از شدت جراحات و فوتی‌ها کاست.

 هرمز ذاکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبکه خبری تحلیلی تین‌نیوز گفت: از سال 82 ایمنی راه‌ها در وزارتخانه با جدیت پیگیری می‌شود. ایمنی یک مؤلفه چندوجهی است، علل تصادفات جاده‌ای مانند دیگر تصادفات باید بررسی شوند و این بررسی‌ها زمان‌بر است،چون عوامل زیادی در آن دخیل‌اند.

وی درباره تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان در جاده داراب گفت: در این سانحه راه از لحاظ فنی استاندارد بوده و هیچ نقصی نداشته، روکش‌های آسفالت تازه انجام‌شده بوده، خط‌کشی‌ها به‌طور مشخص واضح بوده، عرض سواره‌رو راه بیشتر از 4 متر بوده و شانه خاکی راه و شیب شیروانی استاندارد و خوب بوده است؛ پس قطعاً عوامل دیگری در این تصادف دخیل بودند.

ذاکری با اشاره به تمام تحلیل‌ها و آمارهایی که در سوانح ارائه می‌شوند گفت: تحلیل‌ها نشان می‌دهد که باید عوامل دیگر از قبیل نوع خودرو و میزان رعایت قوانین موردبررسی قرار گیرد. ضعف کیفیت خودروها می‌تواند عامل مهم بروز تصادف باشد.

معاون دفتر تدوین مقررات و ایمنی حمل‌ونقل افزود: پراکندگی‌های جمعیتی، تنوع آب و هوایی گستردگی شبکه راه‌ها و زمان‌بر بودن خدمات امدادی می‌تواند در شدت  و کاهش جراحات و فوتی‌ها مؤثر باشد.

وی با بیان این‌که کمیسیون ایمنی راه‌های کشور طبق اصل 137 قانون اساسی با عضویت 16 نهاد و ریاست وزیر راه و شهرسازی به بررسی این عوامل می‌پردازد، خاطرنشان کرد: هدر رفتن سرمایه‌های ملی و منابع انسانی در حوادث رانندگی باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد. مبلغ دیه یک نفر 250 میلیون تومان است اما به ثمر رساندن هر فرد نزدیک به دو میلیارد تومان برای دولت هزینه غیرمستقیم دارد و نزدیک به یک میلیارد تومان خسارات مستقیم وارد می‌کند.

وی افزود: آمار 20 هزار نفر تصادف منجر به فوت در سال و خسارتی که این میزان فوتی به اقتصاد کشور وارد می کند، برابر با 5 درصد تولید ناخالص ملی است.

.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.