| کد خبر: 142758 |

◄ دست پر آخوندی در حمل‌ونقل

بررسی ابتدایی کارنامه عباس آخوندی نشان می‌دهد او کارنامه قابل دفاعی در حوزه حمل‌ونقل دارد.

تین نیوز

بررسی ابتدایی کارنامه عباس آخوندی نشان می‌دهد او کارنامه قابل دفاعی در حوزه حمل‌ونقل دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در حالی باید اعتماد خانه ملت را کسب کند، که علی‌رغم انتقادات در حوزه مسکن مهر، در حوزه راه کارنامه موفقی را پشت سر گذاشته است. 

 در بخش جاده‌ای آزادراه تهران-شمال را می‌توان به عنوان بزرگترین دستاورد وزیر دولت راه دولت یازدهم قلمداد کرد. پروژه‌ای که تقریبا بدل به افسانه شده بود اما با عزم جدی دولت و رایزنی‌های وزارتخانه و سازمان‌های تابعه به طرز باورنکردنی پیش رفت و اکنون در آستانه افتتاح قطعه یک قرار گرفته است.

در بخش ریلی نیز، آخوندی عزم جدی خود را بر توسعه خطوط ریلی کشور و همچنین اجرایی کردن ایده قطارهای تندور قرار داد. وزیر راه کابینه یازدهم در توسعه خطوط ریلی توانسته است رکوردهای جالبی را ثبت کند. رکوردی که چندی پیش در سرعت ریل‌گذاری ثبت شد را می‌توان نشانه‌ای از همین مدعا درک کرد. حدود 1000 کیلومتر ریل‌گذاری در دولت یازدهم از دیگر نکاتی است که آخوندی را با دست پُر به مجلس فرستاده است.

بی‌تردید اما پیشانی وزارتخانه راه و شهرسازی دولت یازدهم نوسازی ناوگان هوایی کشور است. آخوندی با بهره‌وری کامل از دستاوردها و فرصت‌های برجام به سرعت و کمابیش همزمان با جلسات ژنو، بحث را برای خرید هواپیما آغاز کرده بود. در شرایطی که ما بیش از سه دهه نتوانسته بودیم ناوگان را نوسازی کنیم، این امر در سطح گسترده‌ای در دولت یازدهم محقق شد و علی‌رغم همه انتقادات دلواپسان قطارها در فرودگاه اما به زمین نشست تا عباس آخوندی کار ناممکن را ممکن کند.

در حوزه دریا اما داستان کاملا آشکار است. صنعت دریایی کشور با داشتن سهم 90 درصدی از اقتصاد کشور پیش از همه بخش‌ها کار خود در پسابرجام آغاز کرد. بازگشت خطوط کشتیرانی جهان به بنادر ایران، تردد کشتی‌های تحت پرچم کشور در تمامی بنادر جهان، بیمه شناورها و غیره از جمله این دستاوردها در پسابرجام است که در حقیقت به معنای رونق تجارت کشور است. 

البته در هر کدام از این بخش‌های حمل‌ونقلی کارهای متعدد دیگری نیز صورت گرفته است. با اینهمه مرور برخی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم در بخش حمل‌ونقل به سادگی نشان می‌دهد که آخوندی در زمینه حمل‌ونقل یا نگاهی کلان‌نگر زیرساخت‌های قابل توجهی را فراهم ساخته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.