| کد خبر: 141386 |

آخوندی در دیدار با وزیر حمل‌ونقل هند خبر داد

فاینانس ۱۵٠میلیون‌دلاری هند برای توسعه بندر چابهار

وزیر راه‌وشهرسازی در دیدار وزیر حمل‌ونقل هند، بر پیگیری و تسریع تعهدات دوجانبه قبلی برای تکمیل خط آهن و کریدور ریلی چابهار ـ زاهدان ـ سرخس و توسعه بندر چابهار تأکید کرد.

تین نیوز

 وزیر راه‌وشهرسازی در دیدار وزیر حمل‌ونقل هند، بر پیگیری و تسریع تعهدات دوجانبه قبلی برای تکمیل خط آهن و کریدور ریلی چابهار ـ زاهدان ـ سرخس و توسعه بندر چابهار تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس آخوندی در دیدار وزیر حمل‌ونقل، بزرگراه‌ها و کشتی‌رانی هند که پیش‌ازظهر روز گذشته در هتل همای تهران برگزار شد، با اشاره به عزم و اراده مقامات سیاسی دو طرف برای ارتقای همکاری‌های همه‌جانبه دو کشور، بر لزوم تحقق تعهدات قبلی طرفین در ساخت و توسعه خط آهن چابهار ـ زاهدان و اتصال آن به راه‌آهن سراسری برای ترانزیت کالا به کشورهای شمال ایران و اروپا تأکید کرد.

نیتین گادکاری، وزیر حمل‌ونقل هند، نیز در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که در سال‌های گذشته در توسعه روابط اقتصادی به وجود آمده بود، گفت: خوشبختانه اکنون که موانع سیاسی توسعه روابط اقتصادی دو کشور مرتفع شده است، عزم و اراده سیاسی نزد مقامات عالی‌رتبه دو کشور افزایش یافته و ما موظف به توسعه روابط دوجانبه در حوزه حمل‌ونقل و توسعه راهکارهای همکاری دوجانبه هستیم.

عباس آخوندی بعد از دیدار با وزیر حمل‌ونقل، بزرگراه‌ها و کشتی‌رانی هند، افزود: ما هم‌اکنون دو توافق‌نامه مهم با هند در زمینه توسعه کریدور هند ـ ایران ـ افغانستان و هند ـ ایران ـ روسیه داریم که در این دیدار، توافق‌ها برای فعال‌کردن این دو کریدور مرور شد.وی افزود: ایران و هند در زمینه اعطای ۱۵۰ میلیون دلار فاینانس هند به ایران برای توسعه بندر چابهار و سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری این کشور در چابهار هم توافق کرده‌اند.

آخوندی افزود: توافقات مالی این دو طرح امضا شده است و مشکل خاصی برای تحقق آن وجود ندارد.وی با اشاره به توافق‌های ایران با روسیه برای فعال‌کردن کریدور هند به سمت این کشور از طریق جمهوری آذربایجان، گفت: با روسیه هم مذاکرات و توافق‌های خوبی حاصل شده که کریدور ترانزیتی ایران به سمت روسیه و از روسیه به کشورهای اروپای شرقی مثل استونی و لتونی، فعال شود و امیدواریم این کریدور را با موفقیت فعال کنیم.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.