| کد خبر: 141169 |

◄ تاکید بر مقررات حفاظت از ساختمان های بلند مرتبه در برابر حریق

سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوز از قزوین: لزوم ارتقای کیفیت ساخت و ساز در ساختمان های بلند مرتبه در استان قزوین در برابر حریق مورد تاکید قرار گرفت.

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار  تین نیوز از قزوین: لزوم ارتقای کیفیت ساخت و ساز در ساختمان های بلند مرتبه در استان قزوین در برابر حریق مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس شورای مسکن استان قزوین در گفتگو با خبر نگار ما با تاکید بر کیفیت ساخت و ساز براساس آخرین فناوری های موجود در این حوزه  گفت: باید با انجام طراحی های دقیق، استفاده مناسب از مصالح، اجرای مناسب و بکارگیری شیوه های نوین در ساختمان سازی علاوه بر افزایش عمر مفید بناهای احداثی و کاهش هزینه های ساخت و ساز، ایمنی و آسایش را در ساختمان ها بیش از پیش افزایش داد.

مسعود حق لطفی تصریح کرد: تیم های نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی در سال ۹۵ بیش از ۳۹۳ هزار متر مربع از ساخت و سازهای استان را مورد بازدید قرار داده اند.

وی افزود: این تیم ها در سال گذشته جمعا تعداد ۵۰۶ بلوک و ۲۴۶۴ واحدهای آپارتمانی مسکونی، اداری و تجاری در حال ساخت را مورد بازدید میدانی قرار داده و با توجه به سطح تخلفات احتمالی انجام شده، برخوردهای لازم را در دستور کار قرار داده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی  استان قزوین اضافه کرد: در همین راستا بیش از ۱۷۰ مورد مکاتبه با مراجع مختلف دولتی و خصوصی انجام شده که بیشترین این نامه نگاری ها مربوط به شهرداریها، سازمان نظام مهندسی ساختمان، استانداری و وازرت  راه وشهر سازی  بوده است.

وی گفت: بیش از ۹۳ درصد از بازدید های کلی در سال ۹۵ مربوط به شهرستان قزوین بوده و همچنین شهرهای اسفرورین، محمدیه، الوند، آبگرم و تاکستان نیز در سال گذشته مورد بازدید قرار گرفته اند که به تیم های نظارت تکلیف شده تا سطح بازدید دراین شهرستان ها افزایش یابد.

حق لطفی در ادامه با بیان اینکه مکاتبات برای توقف پروژه نسبت به تعداد ساختمان های بازدید شده در سطح استان بیش از ۱۹ درصد می باشد، عنوان کرد: مجموعا ۸۷ نامه جهت توقف پروژه های ساختمانی بازدید شده که دارای تخلف یا مشکلات عدیده بوده اند به ارگان های مربوطه ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: در اولویت قرار دادن پروژه های بلند مرتبه با محوریت رعایت ضوابط حریق با توجه به مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری و همچنین رعایت این مقررات در خصوص سایر ساخت و سازهای استان از برنامه های نظارت این اداره کل در سال جاری است.

حق لطفی گفت: ناظران عالی اداره کل راه و شهرسازی به شکل نمونه ای، سر زده و موردی  و یا پس از دریافت شکایت کارگاههای ساختمانی، پروژه ها را مورد رسیدگی و بازررسی قرارمی دهند.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.