| کد خبر: 139085 |

اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه تا پایان دولت یازدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر از کار ریل گذاری راه آهن کرمانشاه باقی مانده گفت: تا پایان دولت یازدهم و قبل از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری کار ریل‌گذاری این پروژه عظیم به پایان خواهد رسید.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر از کار ریل گذاری راه آهن کرمانشاه باقی مانده گفت: تا پایان دولت یازدهم و قبل از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری کار ریل‌گذاری این پروژه عظیم به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی روز جمعه به همراه استاندار کرمانشاه از نزدیک از روند ساخت ایستگاه راه آهن کرمانشاه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران افزود: طی پنج ماه گذشته ۱۱۰ کیلومتر در محور راه آهن فیروزان – کرمانشاه ریل گذاری شده که در تاریخ ریل گذاری کشور بی سابقه است.

وی با بیان اینکه در کشور سالیانه به طور متوسط ۲۱۰ کیلومتر ریل گذاری انجام می شود، اظهار داشت: طی پنج ماه گذشته سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن کرمانشاه تخصیص داده شد که معادل یک پنجم کل هزینه این پروژه است.

خادمی با بیان اینکه ۹۷ درصد زیرساخت های راه آهن کرمانشاه انجام شده گفت:‌ ۲۰ درصد از مرحله ریل گذاری این پروژه که بیشتر در قسمت داخل تونل ها است باقی مانده که با تصمیمی که هفته گذشته مبنی بر وارد کردن سیستم های مکانیزه جدید گرفته شد، این کار سخت و مهم بزودی به پایان می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از مردم کرمانشاه و کشور بابت تاخیر در انجام این پروژه عذرخواهی کرد و گفت: در کشور در پنج محور رشت، همدان، تبریز و ارومیه در حال ریل گذاری هستیم و کارخانه های کشور با وجودی که سه شیف کار می کنند اما از نظر تامین ادوات گاهی دچار کندی و تاخیر می شویم.

ایرنا از قول خادمی نوشت: با پایان ریل گذاری راه آهن کرمانشاه چند ماه فرصت لازم است تا راه آهن کرمانشاه آماده مسافرگیری شود.

وی در پایان گفت: به طور قطع تا پایان سال مردم استان کرمانشاه می توانند با قطار به اقصی نقاط کشور سفر کنند.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.