| کد خبر: 138459 |

◄ رها شدن 100 میلیارد دلار به نام خصوصی‌سازی

وزیر راه و شهرسازی به تصمیم عجولانه‌ در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: 100 میلیارد دلار سرمایه در قالب واگذاری شرکت‌ها، رها شد این در حالی است در تمام جهان اول، شرکت‌ها را بازسازی و سپس اقدام به واگذاری می‌کنند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به تصمیم عجولانه‌ در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: 100 میلیارد دلار سرمایه در قالب واگذاری شرکت‌ها، رها شد این در حالی است در تمام جهان اول، شرکت‌ها را بازسازی و سپس اقدام به واگذاری می‌کنند.

عباس آخوندی امروز مراسم تودیع فرهاد پرورش و معرفی سرپرست جدید هما با اشاره به اینکه پرورش‌در طول مدیریت خود در هما زحمات بسیاری کشید، گفت: در طول مدت تحریم با صبوری‌های ایشان توانستیم وضعیت هما را بهبود ببخشیم.

وی در ادامه به موضوع خصوصی‌سازی هما اشاره کرد و گفت: متاسفانه موضوع خصوصی‌سازی در کشور به درستی صورت نگرفت.

آخوندی گفت: در سال 91 در خصوص این موضوع کتابی نوشتم مبنی بر اینکه در هر صورت سرجمع سرمایه‌گذاری‌ها و انباشت ملت ایران در دنیای مدرن در حوزه صنعت حدود 100 میلیارد دلار سرمایه بود.

وی با بیان اینکه خصوصی‌سازی در تمام دنیا از ۱۹۸۵ در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در تمام جهان، اول به این نکته اهمیت می‌دهند که شرکت‌ها را بازسازی و بعد اقدام به واگذاری آن‌ها کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه می‌خواستند هما را با هر قیمتی بفروشند آن هم بدون محاسبه ارزش سال‌ها تجربه نیروی انسانی، گفت: خوشحالیم که توانستیم هما را به چرخه بازسازی ساختاری برگردانیم.

آخوندی خطاب به سرپرست جدید هما، گفت: امیدوارم خانم شرفبافی با اندیشه‌های نو، انرژی تازه و توان بیشتر این راه را به خوبی به پیش بگیرد.

وزیر کابینه دولت یازدهم، افزود: خانواده صنعت هوانوردی خانواده‌ای کوچک اما موثر در توسعه ملی است. بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و خود ما در وزارتخانه باید با کمک و همکاری یکدیگر در توسعه این صنعت گام برداریم.

آخوندی با اعتقاد به اینکه چرا مخابرات یک کشور به عنوان دفع شر یک شبه واگذار شد و یا با یک تصمیم عجولانه یک شبه بخش‌های پتروشیمی، فولاد، دریانوردی و ... واگذار کردیم، بیان کرد: 100 میلیارد دلار سرمایه عجولانه واگذار شد اما ما تلاش کردیم با صبوری جایی مثل ایران ایر را حفظ کنیم این در حالی است که اگر در واگذاری هما عجولانه عمل می‌کردیم تجربه انسانی و فناوری هما و ارزش‌گذاری ساختمان و ماشین‌آلات تقلیل می‌یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.