| کد خبر: 138022 |

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

هدف ما توسعه روابط تجاری و گردشگری بین ملت‌هاست

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اجرای فاز یک احداث و توسعه پایانه مرزی رازی گفت: مبلغ فاز دو پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود و با این دو فاز و اجرای آنها می‌توانیم پایانه مرزی بسیار خوبی را در این منطقه داشته باشیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اجرای فاز یک احداث و توسعه پایانه مرزی رازی گفت: مبلغ فاز دو پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود و با این دو فاز و اجرای آنها می‌توانیم پایانه مرزی بسیار خوبی را در این منطقه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز ۲۲ تیر ماه در دومین روز از سفر به استان آذربایجان‌غربی و در مراسم کلنگ‌زنی عملیات احداث و توسعه پایانه مرزی رازی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مرز رازی یکی از مرزهای مهم ایران در زمینه تردد جاده‌ای است. بر اساس آمار در سال ۹۵ حدود ۶۰۰ هزار نفر از این مرز عبور کرده‌اند که نشان می‌دهد این مسیر یکی از مرزهای مورد علاقه مردم است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه میزان تردد در مسیر پایانه مرزی رازی در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته گفت: اقدامات بسیار مناسبی در این مسیر آغاز شده و امروز کلنگ‌زنی احداث پایانه مرزی رازی را انجام دادیم که در فاز یک حدود پنج هکتار در بخش ایست اجباری با مبلغی در حدود هشت میلیارد تومان شروع خواهد شد و به محض آنکه کار پیش برود فاز دوم نیز به اجرا درخواهد آمد.

وی گفت: مبلغ فاز دو پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد  تومان خواهد بود و با این دو فاز و اجرای آنها می‌توانیم پایانه مرزی بسیار خوبی را دراین منطقه داشته باشیم تا هم عملیات گمرکی و هم عملیات تجاری در همین پایانه انجام شود و مسافران بتوانند با ایمنی کامل دراین مسیر تردد داشته باشند.

آخوندی با اشاره به اینکه منطقه از جهت جغرافیایی منطقه بسیار پیچیده‌ای است از اجرای عملیات مهندسی پیچیده دراین مرز خبر داد و تصریح کرد: به امید خدا کار به نحو مناسبی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف ما توسعه روابط تجاری و توسعه روابط گردشگری بین ملت‌هاست و اینکه در این مرز در حدود ۶۰۰ هزار نفر جابه‌جایی انجام می‌گیرد نشان‌دهنده ظرفیت بسیار مناسب ما در منطقه است و نشان می‌دهد که روابط بسیار مستحکمی بین دوملت درجریان است.

آخوندی گفت: وظیفه ما در دولت این است تا تمام تسهیلات لازم را برای توسعه روابط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از مسافران از ایران به سمت ترکیه و ۱۵ درصد از مسافران از ترکیه به ایران مسافرت می‌کنند که امیدواریم با توسعه امکانات و جذب گردشگر در ایران سهم مسافران ترکیه افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راهی که در حال حاضر بین مرز رازی و خوی وجود دارد یک راه فرعی است و ما در آنجا دو تقاطع غیر همسطح را در حال اجرا داریم و روکش آنها در حال اصلاح است.

وی گفت: مجوزی از هیئت دولت برای اجرای تقاطع غیرهمسطح بین مرز رازی و خوی اخذ شده است تا بتوانیم این راه را از یک مسیر اصلی ارتقا دهیم.

آخوندی با اشاره به اینکه اجرای تقاطع غیرهمسطح مرز رازی و خوی در چند مرحله انجام می‌شود، افزود: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که در این استان و منطقه انجام می‌شود مرز رازی تبدیل به یکی از مرزهای تجاری خوب ایران شود و به نتیجه برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درخصوص توسعه راه‌های روستایی استان گفت: هماهنگی لازم با استاندارآذربایجان غربی در حال انجام است وامدیواریم با اعتبارات استانی در حدود ۱۰۰ کیلومتر راه در راه‌های روستایی به اجرا درآید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.