| کد خبر: 137381 |

◄ بهره‌برداری از پروژه ریلی قزوین – رشت؛ تابستان 96

مرور وعده‌های سه ماهه وزیر راه و شهرسازی نشان می‌دهد عباس آخوندی در بهار امسال و از اول فرودین ماه تا پایان خرداد ماه پنج وعده داده که مهمترین آنها بهره‌برداری از پروژه ریلی قزوین – رشت در تابستان 96 بوده است.

تین نیوز

 مرور وعده‌های سه ماهه وزیر راه و شهرسازی نشان می‌دهد عباس آخوندی در بهار امسال و از اول فرودین ماه تا پایان خرداد ماه پنج وعده داده که مهمترین آنها بهره‌برداری از پروژه ریلی قزوین – رشت در تابستان 96 بوده است. فهرست وعده‌های آخوندی در ادامه آمده است:

1-  امسال ۱۸۰۰ کیلومتر ریل به مردم ایران تحویل می‌دهیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ریل‌گذاری مسیر همدان - ملایر و همدان - سنندج به‌ زودی آغاز می‌شود، اظهار کرد: در دولت یازدهم ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه ریلی جدید ایجاد شد.

عباس آخوندی دوشنبه 18 اردیبهشت، در آئین افتتاح راه‌آهن همدان - تهران توسط رئیس جمهور، با بیان اینکه در دولت یازدهم برای ۱۲۵۰ کیلومتر خط دوم، سوم و چهارم ریل تحویل داده شد، اظهار کرد: امسال ۱۸۰۰ کیلومتر ریل به مردم ایران تحویل می‌دهیم.

آخوندی عنوان کرد: ۱۲۰ واگن مسافری و ۲۰۰۰ واگن باری جدید وارد سیستم حمل و نقل ریلی شد و برای خرید ۷۰۰۰ واگن باری قرارداد بسته‌ایم.

2- بهره‌برداری از پروژه ریلی قزوین – رشت؛ تابستان 96

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نزدیک شدن به مراحل پایانی کار در راه‌آهن کهریزک اعلام کرد: تاکنون در این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

عباس آخوندی پنج شنبه 14 اردیبهشت در جریان بازدید از پروژه قزوین – رشت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این مسیر ریلی که یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های مفقوده شبکه ریلی کشور به حساب می‌آید به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر رشدی ۹۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: این پروژه که به دلیل قرار گرفتن در شرایط خاص جغرافیایی یکی از پیچیده‌ترین طرح‌های عمرانی به حساب می‌آید در حال حاضر در مرحله پایانی ریل‌گذاری قرار گرفته و ما امیدواریم تا تابستان امسال به بره‌برداری نهایی برسد.

وی با اشاره به طرح راه‌آهن رشت به انزلی و رشت به آستارا تصریح کرد: برای رساندن ریل به انزلی نیاز به ساخت ۴۱ کیلومتر خط ریلی جدید وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی‌ها راه‌آهن در انزلی به بندر خواهد رسید تا چه برای بخش مسافری و چه باری امکان استفاده حداکثری از آن وجود داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برای رساندن خط راه آهن به آستارا نیز به حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری نیاز است که برای رسیدن این منظور مذاکره با سرمایه‌گذارانی از چین و آذربایجان آغاز شده که امیدواریم در آینده نزدیک نتیجه‌بخش شوند.

آخوندی درباره زمان تخمینی تکمیل خط آهن آستارا نیز گفت: این مسیر با توجه به قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و البته هزینه بالایی که تملیک اراضی نیاز دارد، یکی از پروژه‌های پیچیده کشور خواهد بود، اما در صورتی که منابع مالی مورد نیاز برسد می‌توان انتظار داشت این پروژه ظرف سه سال به بهره‌برداری نهایی برسد.

3-افتتاح ایستگاه پیشنهادی راه‌آهن داخل شهر همدان در اردیبهشت ماه 96

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ایستگاه پیشنهادی راه‌آهن داخل شهر همدان در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور خبر داد.

عباس آخوندی پنج شنبه 24 فروردین در سفر به همدان اعلام کرد: خوشبختانه خط راه‌آهن تهران به همدان با سرعت خوبی در حال اجراست و با توجه به آنکه رئیس‌جمهور اعلام کرد که این خط را اردیبهشت افتتاح می‌کند به این استان آمده‌ام تا از پیشرفت کار آگاهی کامل و واقعی پیدا کنم.

وی افزود: در سفر امروز خود بازدیدهایی از مسیر راه‌آهن داشتم و به کارگاه‌های مختلف سر زدم، خوشبختانه از ۲۶۴ کیلومتر بیش از ۲۴۰ کیلومتر آن اجرا شده و به حدود ۲۰ کیلومتری شهر همدان رسیده‌ایم.

آخوندی تصریح کرد: دیروز ۱۶۶۴ متر ریل‌گذاری شد که رکورد کار یک روز با این حجم کار شکسته شد و پیش‌بینی می‌شود اواخر هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری ریل به ایستگاهی که پیش از این طراحی شده بود برسد.

4- افتتاح راه‌آهن میانه تا بستان آباد؛ شهریور 96

وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر تبریز به شبکه‌ ریلی وصل بوده اما مسیر آن طولانی است که با اجرای طرح راه‌آهن میانه - بستان آباد - تبریز، سرعت حرکت قطارهای مسیر تبریز - تهران به 160 کیلومتر افزایش و طول مسیر نیز به 600 کیلومتر کاهش می‌یابد.

عباس آخوندی، جمعه 18 فروردین، در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن بستان آباد، اظهار کرد: برآورد ما از ظرفیت این پروژه، بارگیری به میزان ۶ میلیون تن و مسافرگیری به میزان ۹ میلیون نفر در سال است.

آخوندی یادآور شد: این طرح به طول 133 کیلومتر از میانه تا بستان آباد در حال انجام بوده و امید است که در شهریور ماه امسال افتتاح کنیم و برای اینکه مثمر ثمر باشد، عملیات اجرایی ایستگاه‌های تیکمه داش، ترکمنچای و بستان آباد همزمان آغاز می‌شود. 

وی اضافه کرد: فاز دوم این طرح نیز از بستان آباد تا ائل گلی است و تلاش می‌کنیم تا بهار سال آتی این فاز را آماده کنیم.

5- قطار میانه - تبریز بهار سال آینده به ایستگاه ائل‌گلی می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی همچنین در یک برنامه‌ تلویزیونی در شبکه سهند با اشاره به رویداد تبریز 2018 گفت: دسترسی ریلی سریع در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و طول مسیر ریلی کنونی این استان 714 کیلومتر است و با احداث کامل راه آهن تبریز - میانه دسترسی به تبریز سریع‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ها بر این منوال است که اولین خط میانه به سمت بستان آباد در هفته‌ دولت و در سال‌جاری افتتاح شود و طبق بازدیدهای به عمل آمده، کارگاه ریل گذاری به طول 133 کیلومتر و از میانه به بستان آباد فعال است.

وی گفت: خط بعدی از بستان آباد تا ائل گلی را شامل می‌شود که تا بهار سال آینده افتتاح می‌شود و خط بعدی نیز از ائل گلی به ایستگاه خود تبریز امتداد دارد.

آخوندی خاطرنشان کرد: کاهش مسافت و زمان مسافرت با استفاده از این خط آهن در کم‌ترین زمان ممکن، از مزایای آن است که سفر از تبریز به تهران را پنج ساعته می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.