| کد خبر: 136989 |

◄ فاینانسرها با بخش خصوصی بهتر کار می‌کنند/ به قرارداد نهایی ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما خوشبین هستم

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی برای جذب فایناسر باید بتوانند توجیه اقتصادی برای این هواپیماها داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه فاینانسرها با بخش خصوص بهتر کار می‌کنند من به منتج شدن تفاهمنامه‌های خرید هواپیما به قرارداد نهایی خوشبین هستم.

تین نیوز

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی برای جذب فایناسر باید بتوانند توجیه اقتصادی برای این هواپیماها داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه فاینانسرها با بخش خصوص بهتر کار می‌کنند من به منتج شدن تفاهمنامه‌های خرید هواپیما به قرارداد نهایی خوشبین هستم.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص امضاء تفاهمنامه خرید 83 فروند هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی خصوصی، عنوان کرد: تفاهمنامه‌هایی که معمولا به این صورت بسته می‌شود مدت قرارداد آن طولانی مدت است و در زمان 10 تا 15 ساله هواپیماها تحویل داده می‌شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در بحث این تفاهمنامه‌ها نحوه «تامین مالی» آن است.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تامین مالی این تعداد هواپیما برای شرکت‌های هواپیمایی با توجه به مشکلات مالی آنها امکان‌پذیر است و در نهایت این تفاهمنامه‌ها به قرارداد منتج خواهد شد؟» توضیح داد: اگر شرکت‌های هواپیمایی بتوانند فاینانسری داشته باشند که بحث مالی این تعداد هواپیما را تامین کند منتج شدن آن به قرارداد امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: زمانی شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند فاینانسور جذب کنند که توجیه اقتصادی این هواپیماها برای تامین کننده مالی آن معرض شود این بدان معناست که فاینانسر باید مطمئن شود که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند در بازار رقابت و تقاضا به خوبی عمل کنند.  

منظری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شرکت هواپیمایی «هما» که یک شرکت دولتی است تاکنون موفق نشده تا فاینانسری جذب کند و 7 فروند هواپیمای خود را به صورت نقدی خریداری کرده است به همین جهت شرکت‌های خصوص چگونه می‌توانند اقدام به جذب فاینانسور کنند؟» خاطرنشان کرد: معتقدم فاینانسرها با بخش خصوصی روابط کاری بهتری دارند تا با بخش دولتی؛ لذا یکی از فاکتورهایی که می‌تواند فایناسر را برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی متقاعد کند این است که نظام مالی آن شرکت در بازار مالی توان رقابت را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تنها مشکل ایرلاین‌های ایرانی نظام مالی و بحث فاینانسر نیست، گفت: یکی از مباحثی که همچنان می‌تواند برای شرکت‌های هواپیمایی مشکل ایجاد کند ته‌مانده‌های تحریم است اما بنده همچنان به منتج شدن این تفاهمنامه به قرارداد نهایی خوش‌بین هستم.

علیرضا منظری

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.