| کد خبر: 136153 |

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه‌آهن رشت – قزوین بیان کرد:

پیشرفت ۹۴ درصدی عملیات زیرسازی راه آهن رشت - قزوین

معاون اول رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مقامات کشوری و استانی با حضور در استان گیلان از پروژه راه آهن رشت قزوین بازدید کردند.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مقامات کشوری و استانی با حضور در استان گیلان از پروژه راه آهن رشت قزوین بازدید کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت خاطرنشان کرد: ما علاقمند بودیم راه آهن رشت سریعتر به بهره برداری برسد اما محدودیت‌های بودجه دولت گاهی طرح‌های مهم کشور را با تاخیر مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه با پیشرفت ۸۰ درصدی ریل‌گذاری، عملیات ریل‌گذاری در ۱۲۳ کیلومتر از مسیر به پایان رسیده است گفت: این درحالی است که این رقم تا قبل از سال ۱۳۹۲، ۱۲ درصد بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود : عملیات ریل‌گذاری مستقیم ۴۱ کیلومتر از مسیر ۱۶۴ کیلومتری این محور باقی‌مانده است که با احتساب خطوط ایستگاهی تا کنون ۱۴۲ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری انجام شده است.

وی به  پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی عملیات زیرسازی این پروژه اشاره کرد و گفت: این رقم تا شهریورماه سال ۱۳۹۲، ۵۲ درصد بوده است که  تا خرداد ماه سالجاری به ۹۴ درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه دارای ٥٧ دستگاه تونل، پنج دستگاه گالری به طول ۲۵ کیلومتر و  ۵۰ دستگاه پل بزرگ به طول ۹ کیلومتر است که پل حاشیه سد منجیل به طول هزار و ۴۳۱ متر، بزرگترین پل راه‌آهن در کشور محسوب می‌شود و به تازگی عملیات ریل‌گذاری آن آغاز شده است.

اخوندی اضافه کرد: سرعت این خط ‌آهن  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار ‌های مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری است و با اتمام این پروژه سالانه ۲.۸ میلیون نفرظرفیت مسافر و ۷ میلیون تن سالانه به ظرفیت حمل بار کشور افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این راه آهن باید به انزلی و آستارا و سپس به آذربایجان متصل شود و به این ترتیب گیلان می تواند از یک سو نقش منطقه ای و فراملی ایفا کند  و از سوی دیگر استان های کشور را به یکدیگر متصل نماید.

پس از بازدید از راه آهن معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه از آزاد راه رشت قزوین بازدید بعمل آوردند که در جریان این بازدید  وزیر راه و شهرسازی  از نهایی شدن تکمیل آزاد راه رشت- قزوین خبر داد و گفت: در این سفر موانع موجود بر سر راه تکمیل این آزاد راه را بررسی خواهیم کرد تا این طرح به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.