| کد خبر: 134158 |

تین‌نیوز گزارش می‌دهد

◄ در اولین پرواز هواپیمای ATR چه گذشت؟

تین نیوز

 27 اردیبهشت ماه سال جاری بود که 4 فروند هواپیمای به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» پیوست که حدود سه هفته بعد یعنی روز چهارشنبه (هفدهم خردادماه) اولین فروند هواپیمای ATR هما با رجیستر EP-ITA  طبق سنت دیرینه نخستین پرواز خود را در مسیر هوایی تهران-مشهد انجام داد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یکی از 4 فروند هواپیمای ATR هواپیمایی «هما» روز چهارشنبه هفته جاری (17 خردادماه) به همراه تعدادی از خبرنگاران و کارمندان هواپیمایی «هما» اولین پرواز خود را ساعت 09:00 صبح در مسیر تهران-مشهد انجام داد؛ دومین پرواز این هواپیما بعد از ظهر همان روز ساعت 16:30 در مسیر مشهد-تهران به شماره پرواز IR3301 انجام شد.

 

«این هواپیمای بوی نویی می‌دهد»؛ این اولین جمله‌ای بود که اغلب افرادی که وارد هواپیمای می‌شدند به زبان می آورند، ظاهرا  این امر مدت‌ها بود که به مشام خیلی‌ها در صنعت هوانوردی نرسیده بود.

 

موضوعی که بیشتر از همه در این پرواز حس می‌شد و  سال‌های بسیاری که مردم ایران از آن بی‌نصیب بودند اطمینان به «ایمنی پرواز » بود؛ آسوده خاطر بودن از ایمنی پرواز و به سلامت رسیدن به مقصد در این چند سال اخیر به مراتب کمتر احساس می‌شد.

 

یکی از متخصصان حاضر در این پرواز می‌گفت: این هواپیما برخلاف هواپیماهای دیگر حتی پس از کار افتادن موتور خود به یکباره سقوط نخواهد کرد و خلبان می‌تواند آن را کنترل و هواپیما را به سلامت به زمین بنشاند. شنیدن این موضوع برای خیلی از افراد حاضر در پرواز جالب بود.

 

برخی‌ها نیز در کنایه به افراد منتقد خرید  هواپیماها، می‌گفتند: الان ما داریم با هواپیماهای کاغذی پرواز می کنیم!؟

 

این پرواز حدود 1 ساعت 55 دقیقه به طول انجامید در همین راستا اغلب افراد حاضر در این پرواز معتقد بودند که این هواپیما در مسیرهای کمتر از یک ساعت بهتر پاسخگو خواهد بود.

 

به گزارش تین نیوز، ورود این هواپیما به فرودگاه‌های مناطق محروم کشور می‌تواند نقطه عطفی برای مردمان آن مناطق باشد؛ مردمانی که مدت‌ها از این نعمت بی‌بهره بوده‌اند.

 

بر همین اساس، اغلب فرودگاه‌های کوچک در ایران دارای زیرساخت‌های مناسبی هستند اما به دلیل نبود هواپیماهای کوچک سال‌هاست که تنها خرج روی دست شرکت فرودگاه‌ها گذاشته‌اند و هرگز نتوانسته‌اند که اقتصادی باشند، لذا سیاست ورود این هواپیما از سوی هما فکر هوشمندانه‌ای خوانده می‌شود.

 

در حال حاضر اغلب فرودگاه‌های کشور خواهان و خواستار ورود  هواپیماهای ATR هستند تا بتوانند رونق را به فرودگاه‌های خود بیاورند چرا که این هواپیماها برای مسافت‌های کوتاه و کم مسافر بسیار مناسب هستند و به مراتب هزینه پایین‌تری از سایر نمونه‌های خود دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    گزارش جالبی بود